Skip to the main content

Professional paper

Spašavanje ljudi i imovine na moru i devijacija kao ''izuzeti slučajevi'' u prijevozu stvari morem

Dragan Bolanča ; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska


Full text: croatian pdf 1.518 Kb

page 249-262

downloads: 260

cite


Abstract

Sukladno Međunarodnoj konvenciji za izjednačenje nekih pravila o teretnici (Haška pravila), iz 1924. (i zaključnim Protokolom te Konvencije), naš zakonodavac je inartikulirao u Zakon o pomorskoj i unutrašnjoj plovidbi institut od 17 grupiranih ''izuzetih slučajeva'' (excepted perils), poznate rizike plovidbenog pothvata, za koje se može pretpostaviti da ih brodar nije skrivio, pa brodar za uzrokovanu štetu u tim slučajevima odgovara po načelu dokazane krivnje.
Od devet taksativno nabrojanih zakonskih slučajeva autor izdvaja i analizira dva, i to: spašavanje ljudi i imovine na moru, te devijaciju, uspoređujući zakonska rješenja s međunarodnim unifikacijskim instrumentima (Haška i Hamburška pravila), uz osvrt na neke primjere strane legislacije.

Keywords

spašavanje na moru; devijacija; prijevoz stvari morem; izuzeti slučajevi; Haška pravila (1924.); Hamburška pravila; ZPUP;

Hrčak ID:

209725

URI

https://hrcak.srce.hr/209725

Publication date:

20.12.1991.

Article data in other languages: english

Visits: 597 *