Skip to the main content

Review article

Znakovni jezik i uspješan dvojezični razvoj gluhe djece

Ronnie B. WILBUR


Full text: english pdf 358 Kb

page 1039-1079

downloads: 2.652

cite


Abstract

Rad prikazuje istraživanja o jezičnom razvoju gluhe djece,
uspoređujući onu koja se rano počinju sporazumijevati znakovima
i onu koja to ne čine. Rano učenje znakovnog jezika
ne stvara djetetu teškoće u svladavanju drugih jezika, govoru,
čitanju ili drugim kognitivnim vještinama. Naprotiv, ono
može izravno pridonijeti stvaranju većega broja razvijenih
vještina potrebnih za uspješan dvojezični razvoj. Opća
korist učenja znakovnoga jezika kao prvog jezika je ta da u
proizlazećem dvojezičnom komunikacijskom okružju učitelji i
učenici mogu iskoristiti jedan jezik koji će pomoći pri
usvajanju drugoga te potaknuti prijenos općega znanja. U
okviru ove rasprave, autorica uspoređuje engleski jezik i ASL
(američki znakovni jezik) kao predstavnike govornoga i
znakovnoga prirodnog jezika, kako bi dala jasne primjere
njihovih sličnosti i razlika.

Keywords

Hrčak ID:

19890

URI

https://hrcak.srce.hr/19890

Publication date:

31.12.2001.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.544 *