Review article
Znakovni jezik i uspješan dvojezični razvoj gluhe djece
Ronnie B. WILBUR
Abstract
Rad prikazuje istraživanja o jezičnom razvoju gluhe djece,
uspoređujući onu koja se rano počinju sporazumijevati znakovima
i onu koja to ne čine. Rano učenje znakovnog jezika
ne stvara djetetu teškoće u svladavanju drugih jezika, govoru,
čitanju ili drugim kognitivnim vještinama. Naprotiv, ono
može izravno pridonijeti stvaranju većega broja razvijenih
vještina potrebnih za uspješan dvojezični razvoj. Opća
korist učenja znakovnoga jezika kao prvog jezika je ta da u
proizlazećem dvojezičnom komunikacijskom okružju učitelji i
učenici mogu iskoristiti jedan jezik koji će pomoći pri
usvajanju drugoga te potaknuti prijenos općega znanja. U
okviru ove rasprave, autorica uspoređuje engleski jezik i ASL
(američki znakovni jezik) kao predstavnike govornoga i
znakovnoga prirodnog jezika, kako bi dala jasne primjere
njihovih sličnosti i razlika.
Keywords
Hrčak ID:
19890
URI
Publication date:
31.12.2001.
Visits: 5.214 *