Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.18045/zbefri.2018.2.443

Procjena učinkovitosti ekonomije znanja: usporedba Turske s državama Europske unije

Tuba Yakici Ayan orcid id orcid.org/0000-0002-5222-3500 ; Karadeniz Technical University, Department of Econometrics, Trabzon, Turkey
Hakan Pabuçcu orcid id orcid.org/0000-0003-2267-5175 ; Bayburt University, Department of Business Administration, Bayburt, Turkey


Full text: english pdf 1.322 Kb

page 443-464

downloads: 703

cite


Abstract

Ekonomija znanja je ekonomija koja proizvodi, distribuira i koristi informacije. Danas ulaganje u kvalitetne informacije, a ne kapitalne inpute postaje sve važnije za razvoj zemalja i njihovu sposobnost da se međusobno natječu. Sve veće ubrzanje u stvaranju i širenju znanja pretvorilo je znanje u ključnu komponentu gospodarskog razvoja. Činjenica je da zemlje koje imaju velika ulaganja u informacijske sustave, imaju brzi i održivi rast te su najdinamičnije i najkonkurentnije zemlje u svijetu. DEA se u ovom radu koristi za mjerenje relativne učinkovitosti zemalja Europske unije (EU), uključujući Tursku, politiku ekonomije znanja koja se temelji na podacima iz 2016. godine. Osim toga, implementiran je faktorski specifični DEA model kako bi se u kratkom roku identificirali ostvarivi ciljevi proizvodnje za svaku zemlju ponaosob. U analizi su korištena četiri outputa i tri inputa. Rezultati su jasno pokazali da je Njemačka ispred drugih zemalja. Njemačku slijede Francuska, Engleska, Malta i Nizozemska. Turska, s druge strane, odvojena je od drugih zemalja i najmanje je učinkovita. Razlog tog razdvajanja je da Turska proizvodi manje od očekivanog u odnosu na svoje resurse. Drugi je zaključak rada da su patentne prijave zemalja i izvoz visoke tehnologije neučinkovitije u usporedbi s ostalim proizvodima ekonomije znanja.

Keywords

ekonomija znanja; učinkovitost; kontekstni APE; faktorski specifični APE

Hrčak ID:

213568

URI

https://hrcak.srce.hr/213568

Publication date:

28.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.281 *