Skip to the main content

Original scientific paper

Analiza asociativnosti uzorka "Fishpond Flush"

Špela Unovič orcid id orcid.org/0000-0002-8702-0068 ; Secondary School of Multimedia and Graphic Technology Ljubljana, Slovenia
Asja Nina Kovačev ; University of Ljubljana, University Collage of Health Studies, Slovenia
Barbara Rodica ; University of Novo Mesto, Faculty of Economics and Informatics, Faculty of HealthSciences, Sloveina


Full text: croatian pdf 330 Kb

page 225-233

downloads: 284

cite

Full text: english pdf 301 Kb

page 234-242

downloads: 231

cite


Abstract

ovom istraživanju ispitivano je kakve asocijacije izaziva uzorak »Fishpond Flush« švedske dizajnerice Hanne Werning. Svrha istraživanja je praćenje utjecaja različitih boja i oblika na učinak likovne strukture uzorka u optičkom smislu i na sadržajnoj, semantičkoj i simboličkoj razini. Prema tome, svrha istraživanja je odrediti i kakva je asocijativnost koju pruža umjetničko djelo u smislu semantičkih dimenzija i likovne konceptualizacije te utjecaj likovnih elemenata, osobito boja i oblika, na dojam vizualne sintakse, te pokazati da su boja i oblik važni čimbenici koji utječu na percepciju umjetničkog djela. Svrha istraživanja bila je utvrditi postoje li i razlike u percepciji uzorka prema spolu. Utvrđeno je da vizualni dojam uzorka izaziva velik broj različitih asocijacija. Analiza ankete pokazuje također da je boja najvažniji čimbenik koji utječe na percepciju uzorka i da semantičke dimenzije unutarnjih struktura oblika imaju značajan utjecaj na čitav vizualni učinak umjetničkog djela. U daljnjoj analizi rezultata utvrđeno je da u percepciji likovnog rada postoje značajne razlike između ženskih i muških ispitanika.

Keywords

asocijativnost; semantičke dimenzije; vizualna percepcija; umjetničko djelo; uzorak

Hrčak ID:

213622

URI

https://hrcak.srce.hr/213622

Publication date:

20.7.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.406 *