Original scientific paper
Analiza asociativnosti uzorka "Fishpond Flush"
Špela Unovič
orcid.org/0000-0002-8702-0068
; Secondary School of Multimedia and Graphic Technology Ljubljana, Slovenia
Asja Nina Kovačev
; University of Ljubljana, University Collage of Health Studies, Slovenia
Barbara Rodica
; University of Novo Mesto, Faculty of Economics and Informatics, Faculty of HealthSciences, Sloveina
Abstract
ovom istraživanju ispitivano je kakve asocijacije izaziva uzorak »Fishpond Flush« švedske dizajnerice Hanne Werning. Svrha istraživanja je praćenje utjecaja različitih boja i oblika na učinak likovne strukture uzorka u optičkom smislu i na sadržajnoj, semantičkoj i simboličkoj razini. Prema tome, svrha istraživanja je odrediti i kakva je asocijativnost koju pruža umjetničko djelo u smislu semantičkih dimenzija i likovne konceptualizacije te utjecaj likovnih elemenata, osobito boja i oblika, na dojam vizualne sintakse, te pokazati da su boja i oblik važni čimbenici koji utječu na percepciju umjetničkog djela. Svrha istraživanja bila je utvrditi postoje li i razlike u percepciji uzorka prema spolu. Utvrđeno je da vizualni dojam uzorka izaziva velik broj različitih asocijacija. Analiza ankete pokazuje također da je boja najvažniji čimbenik koji utječe na percepciju uzorka i da semantičke dimenzije unutarnjih struktura oblika imaju značajan utjecaj na čitav vizualni učinak umjetničkog djela. U daljnjoj analizi rezultata utvrđeno je da u percepciji likovnog rada postoje značajne razlike između ženskih i muških ispitanika.
Keywords
asocijativnost; semantičke dimenzije; vizualna percepcija; umjetničko djelo; uzorak
Hrčak ID:
213622
URI
Publication date:
20.7.2018.
Visits: 1.406 *