Review article
https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v5i2.3
Analiza odgojnih vrijednosti u časopisu za djecu i mladež Milodarke
Ivan Lenard
orcid.org/0000-0002-9077-678X
; Ladimirevci Elementary School, Croatia
Dragana Božić Lenard
orcid.org/0000-0003-4479-1329
; Faculty of Electrical Engineering, Computer Science and Information Technology University of Osijek, Osijek, Croatia
Abstract
Analizom sadržaja prvoga osječkog časopisa za djecu i mladež Milodarke, cilj je ovo- ga rada bio identificirati, kategorizirati i opisati odgojne vrijednosti promicane u ča- sopisu. Časopis za djecu i mladež Milodarke ‒ list za hrvatsku mladež sa slikama poči- nje izlaziti u jesen 1913. godine, a prestaje u proljeće 1914. godine. Časopis je tiskan u pet brojeva, a pokrenut je kako bi djeca i mladež s područja grada Osijeka i tadašnjeg prostora Slavonije imala primjereno odgojno i obrazovno štivo. U radu prevladava povijesna analiza sadržaja s udjelom kvantitativne analize. Kvantitativnom analizom utvrđen je opseg zastupljenosti elemenata dječje književnosti unutar časopisa i opseg utvrđenih odgojnih vrijednosti, a sadržajnom su analizom identificirane i opisane prepoznate odgojne vrijednosti unutar interpretiranih tekstova časopisa. Analizom smo utvrdili da su od dječjih književnih elemenata najviše zastupljene pjesme, zatim slijede pripovijesti i na kraju pouke. Sadržajnom smo analizom utvrdili da se najvi- še promoviraju odgojne vrijednosti iz kategorije obilježja osobnosti poput praved- nosti, poštivanja odraslih, požrtvovnosti, mudrosti, ponosa, odanosti, snalažljivosti i poštenja. Zatim slijede odgojne vrijednosti iz kategorije univerzalnih vrijednosti, obiteljskih vrijednosti i religijskih vrijednosti. U analiziranim tekstovima časopisa za djecu i mladež Milodarke pronalaze se odgojne vrijednosti koje nam pokazuju da su se latentnim poučavanjem mogla stjecati sustavna znanja te razvijati osobnost djece i mladeži na prostorima tadašnjeg Osijeka i Slavonije.
Keywords
analiza sadržaja; elementi književnosti; odgoj i obrazovanje; promi- canje pismenosti; učitelji
Hrčak ID:
214573
URI
Publication date:
26.12.2018.
Visits: 3.176 *