Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v5i2.7

Zašto je „ono” rodno određeno? – Konstrukcija roda u filmu Alexa Garlanda Ex-Machina (2015.)

Emilia Musap ; Department of English University of Zadar, Zadar, Croatia


Full text: english pdf 126 Kb

page 403-412

downloads: 3.412

cite


Abstract

Analizom filma Alexa Garlanda Ex-Machina (2015.), ovaj rad propituje mogućnosti koje kiborg predstavlja u reprezentaciji roda izvan tijela i u utjelovljenju entiteta izvan ljudskog. Referirajući se na Donnu Haraway, Judith Butler i Rogera Andrea Sørru, ovaj rad želi pozicionirati tijelo kiborga kao objekt manipulacije i kontrole te ispitati sljedeće pretpostavke: kako je tijelo uvijek rodno određeno, unatoč mnogobrojnim tehnološkim mogućnostima njegove (re)konstrukcije, te kako muški i ženski kiborzi dijele dijametralno suprotne uloge, u kojima su potonji isključivo pozicionirani kao seksualni predmeti i/ili potencijalni ljubavni interesi, te kodirani kao heteroseksualni. Sukladno tome, cilj ovog rada je ilustrirati kako Ex-Machina ne portretira rod na progresivan način, već ponavlja ustaljene stereotipe uspostavljajući ga kao sredstvo muške kontrole sa svrhom postizanja iluzije čovjeka, seksualne gratifikacije ili zadovoljstva koje proizlazi iz uspostave dominacije.

Keywords

Ex-Machina; kiborg; rod; seksualnost; Judith Butler; Donna Haraway

Hrčak ID:

214577

URI

https://hrcak.srce.hr/214577

Publication date:

26.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 4.951 *