Review article
https://doi.org/10.21857/mwo1vc5gly
Ocjena sigurnosti konstrukcije velikog kontejnerskog broda
Nikola Vladimir
orcid.org/0000-0001-9164-1361
; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Šime Malenica
; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ivo Senjanović
Jérôme De Lauzon
Hong-Il Im
Dae-Seung Cho
Abstract
Trend u suvremenom pomorskom prometu je gradnja sve većih kontejnerskih brodova, koji zahtijevaju primjenu različitih programskih paketa u skladu s odgovarajućim metodologijama, da bi se postigla odgovarajuća sigurnost njihove konstrukcije. Cilj ovog rada je prikaz direktnog postupka za analizu čvrstoće broda na temelju dugoročnih hidro-strukturnih proračuna, uključujući utjecaj pruženja i podrhtavanja trupa. Kao ilustrativni primjer, odabran je veliki kontejnerski brod nosivosti 19000 kontejnera, te je izvršena ocjena sigurnosti njegove konstrukcije prema kriteriju zamora i ekstremnih opterećenja. Matematički model se temelji na sprezanju 3D potencijalnog hidrodinamičkog modela i 3D strukturnog modela konačnih elemenata. Korišten je opći programski paket za hidroelastičnu analizu HOMER, razvijen u klasifikacijskom društvu Bureau Veritas (BV). Za odabrane detalje konstrukcije izračunate su prijenosne funkcije naprezanja na temelju tzv. top-down postupka, te je izračunat njihov zamorni vijek. Linearna dugoročna analiza s vertikalnim momentnom savijanja kao parametrom opterećenja je provedena za definiranje reprezentativnih stanja mora. Podrhtavanje broda je određeno za tzv. povišeno stanje mora, u vremenskoj domeni. Naposljetku, određen je ekstremni vertikalni moment savijanja, i provjerena je granična čvrstoća konstrukcije prema BV Rule Note NR583.
Keywords
kontejnerski brod; direktni proračun; hidroelastičnost; zamor; ekstremni odziv; frekvencijska domena; vremenska domena
Hrčak ID:
216400
URI
Publication date:
28.9.2017.
Visits: 1.723 *