Oeconomica Jadertina, Vol. 8 No. 2, 2018.
Preliminary communication
Ekvilibrij korporativne marke: analiza identiteta
Dinko Jukić
orcid.org/0000-0002-5595-4245
; School of merchant and commerce "Davor Milas"
Abstract
U radu se predstavljaju i analiziraju suvremeni modeli korporativne marke, konstrukti osobnosti marke kao i model C2ITE. Ekvilibrij korporativne marke čini integriran model različitih teorijskih pristupa fenomena marke. Primarni model preuzima se kao heksagonski identitet marke jer je ujedno i ishodišni konstrukt koji ujedinjuje izvedene modele. Korporativna marka je kauzalna i ovisi o zajedničkoj komunikaciji sa svim C2ITE značajkama. Ishodište korporativne marke je korporativni identitet koji je prikazan i tumačen modelom testa ACID. Korporativni identitet je esencijalan iz više razloga: omogućuje daljnje stvaranje korporativne marke, imidža i drugih konstrukata, ali i zbog strateške dimenzije pozicioniranja marke u svijesti potrošača. Konstrukti osobnosti marke potvrđuju dimenzije modela CBBE. Ekvilibrij korporativne marke predložen je raščlambom identiteta, imidža i osobnosti. Korporativna marka mora imati sposobnost brzog reagiranja na tržišne promjene kao i razvijen suradnički pristup prema svim sudionicima.
Keywords
marka; korporativna marka; korporativni identitet; osobnost marke; model C2ITE; test ACID
Hrčak ID:
217915
URI
Publication date:
12.12.2018.
Visits: 2.383 *