Skip to the main content

Review article

Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate

Berislav Žmuk orcid id orcid.org/0000-0003-3487-1376 ; Ekonomski fakultet – Zagreb, Katedra za statistiku, Sveučilište u Zagrebu
Luka Perović orcid id orcid.org/0000-0002-8174-2924


Full text: croatian PDF 767 Kb

downloads: 797

cite


Abstract

Afera Dieselgate povezuje se s ilegalnim radnjama Volkswagen grupe koje su uključivale zavaravanje kupaca automobila i prikrivanje stvarnih rezultata razine ispuštanja štetnih plinova kod dizelskih automobila korištenjem računalnih programa. Premda se Volkswagen grupa ovim ilegalnim radnjama koristila dulji niz godina, one su otkrivene tek u rujnu 2015. godine. U radu se odabranim statističkim metodama ispituje utjecaj otkrivanja afere Dieselgate na ponašanje investitora i kupaca vozila Volkswagen grupe. Pretpostavlja se da su investitori i kupci ekološki osviješteni te da bi to trebalo biti vidljivo na odabranim pokazateljima poslovanja Volkswagen grupe. Istraživanje je pokazalo da je afera Dieselgate imala velik utjecaj na pad vrijednosti redovnih i povlaštenih dionica Volkswagen grupe. S druge strane, pokazalo se da afera Dieselgate nije imala značajan negativan utjecaj na prodaju vozila Volkswagen grupe. Dapače, nakon kratkog razdoblja prilagodbe, Volkswagen grupa je nastavila povećavati prodaju vozila i nakon otkrivanja afere Dieselgate.

Keywords

afera Dieselgate; ekološka osviještenost; koncentracijski omjer; metode deskriptivne statistike; statistički testovi; Volkswagen grupa

Hrčak ID:

217917

URI

https://hrcak.srce.hr/217917

Publication date:

12.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.127 *