Oeconomica Jadertina, Vol. 8 No. 2, 2018.
Review article
Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate
Berislav Žmuk
orcid.org/0000-0003-3487-1376
; Ekonomski fakultet – Zagreb, Katedra za statistiku, Sveučilište u Zagrebu
Luka Perović
orcid.org/0000-0002-8174-2924
Abstract
Afera Dieselgate povezuje se s ilegalnim radnjama Volkswagen grupe koje su uključivale zavaravanje kupaca automobila i prikrivanje stvarnih rezultata razine ispuštanja štetnih plinova kod dizelskih automobila korištenjem računalnih programa. Premda se Volkswagen grupa ovim ilegalnim radnjama koristila dulji niz godina, one su otkrivene tek u rujnu 2015. godine. U radu se odabranim statističkim metodama ispituje utjecaj otkrivanja afere Dieselgate na ponašanje investitora i kupaca vozila Volkswagen grupe. Pretpostavlja se da su investitori i kupci ekološki osviješteni te da bi to trebalo biti vidljivo na odabranim pokazateljima poslovanja Volkswagen grupe. Istraživanje je pokazalo da je afera Dieselgate imala velik utjecaj na pad vrijednosti redovnih i povlaštenih dionica Volkswagen grupe. S druge strane, pokazalo se da afera Dieselgate nije imala značajan negativan utjecaj na prodaju vozila Volkswagen grupe. Dapače, nakon kratkog razdoblja prilagodbe, Volkswagen grupa je nastavila povećavati prodaju vozila i nakon otkrivanja afere Dieselgate.
Keywords
afera Dieselgate; ekološka osviještenost; koncentracijski omjer; metode deskriptivne statistike; statistički testovi; Volkswagen grupa
Hrčak ID:
217917
URI
Publication date:
12.12.2018.
Visits: 2.127 *