Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31724/rihjj.44.2.2

Stiže li to novi jezik? Neka pitanja koja se tiču vokabulara glazbene semiotike

Nataša Crnjanski ; University of Novi Sad, Academy of Arts


Full text: english pdf 496 Kb

page 373-384

downloads: 956

cite


Abstract

Glazbena semiotika grana je teorije glazbe koja se posebno razvijala od 1960-ih. Kako se semiotika odmaknula od opće lingvistike, strukturalizma i teorije komunikacije ka kognitivnoj znanosti i psiholingvistici, kao izvorima razumijevanja glazbene kognicije – tj. prelazeći iz „tvrdeˮ u „mekanuˮ semiotiku, kao što ih Agawu naziva (1999: 154) – njezin je vokabular postao izrazito metaforičan i složen. Istodobno, nije bilo stroge konvencije o upotrebi toga rječnika. U ovome su radu razmatrana neka međusobna i važna pitanja glazbene semiotike, kao što je koncept značenja i sve retoričke varijacije u vezi s tim pojmom u glazbi. Posebna je pozornost posvećena objašnjenju terminoloških pitanja dvaju najistaknutijih „jezikaˮ glazbene semiotike, Roberta Hattena i Eera Tarastija.

Keywords

glazbena semiotika; značenje; znak; označavanje; Hatten; Tarasti

Hrčak ID:

218032

URI

https://hrcak.srce.hr/218032

Publication date:

21.3.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.540 *