Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31724/rihjj.44.2.10

Intonacija Borisa Asafjeva u kontekstu glazbene teorije 21. stoljeća

Ildar Khannanov ; Peabody Institute, Johns Hopkins University


Full text: english pdf 443 Kb

page 485-501

downloads: 1.292

cite


Abstract

Naziv intonacija bio je sveprisutan u ruskoj i sovjetskoj glazbenoj analizi i pedagogiji otkad ga je Boleslaw Yavorsky uveo 1908., a Boris Asafjev razvio u univerzalno primjenjiv pojam. Naziv se pokazao poprilično nejasnim i složenim zbog svojega velikog raspona značenja i višeznačne etimologije, osobito stoga što se intonacija može odrediti ne kao naziv, nego kao kategorija. Danas taj stari naziv može poprimiti nove slojeve značenja ako se stavi u kontekst najnovijih postignuća u glazbenoj teoriji u područjima glazbene semiotike, teorije tema, Satzmodelle and partimenti.

Keywords

Asafjev; intonacija; glazbeno značenje; topos; Satzmodelle; partimenti

Hrčak ID:

218049

URI

https://hrcak.srce.hr/218049

Publication date:

21.3.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.148 *