Review article
https://doi.org/10.34075/cs.54.1.3
Neki elementi i načela konfesionalnosuradničkog vjeronauka
Jadranka Garmaz
orcid.org/0000-0002-5239-1985
; Catholic Faculty of Theology, University of Split, Split, Croatia
Józef Stala
; Pontifical University of John Paul II, Faculty of Theology Section in Tarnów, Krakow, Poland
Abstract
Rad analizira razloge, sadržaj i uvjete konfesionalne suradnje u nastavi katoličkog vjeronauka. U radu se analiziraju neki elementi koji osiguravaju uvjete za konfesionalnosuradnički vjeronauk i pokušavaju se iznjedriti neka vjeronaučna načela konfesionalnosuradničkog vjeronauka, prema primjeru i iskustvima iz SR Njemačke. U drugom dijelu članka podastiru se izazovi koji predstoje vjeronauku za praksu, institucionalnu i znanstvenu razinu kao i za mjesne vjeroučitelje. U trećem dijelu se unutar društveno-kulturnog i religijskog konteksta Republike Hrvatske vjeronauk utvrđuje kao teološko mjesto u kojem treba integrirati didaktička načela holističke i grupne nastave, sadržaje društvenog nauka Katoličke Crkve i na taj način izgraditi temelje otvorene, suradničke nastave, međureligijskog i ekumenskog karaktera, utemeljene na koncilskom učenju, na bioetičkim načelima i sadržajima društvenog nauka Katoličke Crkve.
Keywords
konfesionalnost; suradnička nastava; suradnički vjeronauk; međureligijska suradnja; ekumenizam; treći prostor
Hrčak ID:
218224
URI
Publication date:
20.3.2019.
Visits: 1.972 *