Review article
https://doi.org/10.32903/zs.64.1.1
Nove paradigme shvaćanja djeteta, kvalitete djetinjstva i kvalitete institucionalizacije djetinjstva
Anka Jurčević Lozančić
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Abstract
Prema suvremenom shvaćanju dijete je cjelovito biće, ono je aktivni subjekt vlastitoga odgoja i obrazovanja, znatiželjno je i kompetentno biće koje ima raznovrsne interese, mogućnosti, znanja, razumijevanja i koje, vođeno prirođenom znatiželjom, istražuje svijet oko sebe i aktivno stječe znanja. Te nove paradigme utjecale su na izmjenu shvaćanja djeteta i njegovoga djetinjstva koje nije samo pripremna faza za budući život već je životno razdoblje koje ima svoje vrijednosti i kulturu. Djetinjstvo je proces koji se kontekstualizira i uvijek je u relaciji s određenim prostorom, vremenom i kulturom te se razlikuje s obzirom na različitost uvjeta i kulture u kojima se ostvaruje. Upravo položaj djeteta, koji su osmislili odrasli, odražava se na cjelokupni odgoj i obrazovanje djeteta, te postaje odlučujući činitelj u određivanju njegovog društvenog i etičkog identiteta. U ovom radu problematiziraju se temeljna stajališta o djetetu i njegovom djetinjstvu, odgoju, razvoju i obrazovanju u obiteljskom i institucionalnom okruženju.
Keywords
dijete; suvremeno djetinjstvo; obitelj; institucionalizacija djetinjstva
Hrčak ID:
219657
URI
Publication date:
10.7.2018.
Visits: 5.425 *