Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32903/zs.64.1.1

Nove paradigme shvaćanja djeteta, kvalitete djetinjstva i kvalitete institucionalizacije djetinjstva

Anka Jurčević Lozančić ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 116 Kb

page 11-17

downloads: 1.620

cite


Abstract

Prema suvremenom shvaćanju dijete je cjelovito biće, ono je aktivni subjekt vlastitoga odgoja i obrazovanja, znatiželjno je i kompetentno biće koje ima raznovrsne interese, mogućnosti, znanja, razumijevanja i koje, vođeno prirođenom znatiželjom, istražuje svijet oko sebe i aktivno stječe znanja. Te nove paradigme utjecale su na izmjenu shvaćanja djeteta i njegovoga djetinjstva koje nije samo pripremna faza za budući život već je životno razdoblje koje ima svoje vrijednosti i kulturu. Djetinjstvo je proces koji se kontekstualizira i uvijek je u relaciji s određenim prostorom, vremenom i kulturom te se razlikuje s obzirom na različitost uvjeta i kulture u kojima se ostvaruje. Upravo položaj djeteta, koji su osmislili odrasli, odražava se na cjelokupni odgoj i obrazovanje djeteta, te postaje odlučujući činitelj u određivanju njegovog društvenog i etičkog identiteta. U ovom radu problematiziraju se temeljna stajališta o djetetu i njegovom djetinjstvu, odgoju, razvoju i obrazovanju u obiteljskom i institucionalnom okruženju.

Keywords

dijete; suvremeno djetinjstvo; obitelj; institucionalizacija djetinjstva

Hrčak ID:

219657

URI

https://hrcak.srce.hr/219657

Publication date:

10.7.2018.

Article data in other languages: german english

Visits: 5.425 *