Preliminary communication
https://doi.org/10.3935/zpfz.69.2.05
O simulaciji suđenja (moot court natjecanju) kao praktičnom obliku nastave na pravnim fakultetima
Antonija Ivančan
orcid.org/0000-0001-7192-2449
; Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Davor Petrić
orcid.org/0000-0001-7737-2150
; Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Moot court natjecanje jest simulacija suđenja pred arbitražnim, nacionalnim ili međunarodnim sudom koja se sve više koristi kao oblik nastave na pravnim fakultetima. U ovom radu najprije općenito razmatramo osnovne teorijske i praktične dimenzije simuliranih suđenja kao oblika nastave. Zatim na temelju kratkog, uvodnog empirijskog istraživanja usmjerenog na odvjetničku praksu provjeravamo donosi li studentima iskustvo sudjelovanja u simulacijama suđenja prednost pri zapošljavanju i u radu, odnosno profitiraju li i na koji način profitiraju studenti koji tijekom studija ulože određeno vrijeme u sudjelovanje u simuliranom suđenju. Ovaj rad također je prvi pokušaj strukturirane akademske rasprave o naravi i primjeni simulacija suđenja na našem govornom području. Stoga je dodatni cilj rada iniciranje šireg akademskog dijaloga o korištenju te metode u obrazovanju pravnika, kao i uključivanje pravne prakse u izradu preporuka za izmjene i prilagodbe studijskih programa pravnih fakulteta u pogledu metoda praktične nastave. U radu se nakon uvodnog dijela najprije prikazuje povijesni razvoj moot court natjecanja kao obrazovne metode. Nakon toga sistematiziraju se opsežni nalazi iz literature te se prikazuju konkretne prednosti i nedostaci simulacija suđenja. U završnom dijelu rada izlažu se i tumače inicijalni rezultati anketnih upitnika poslanih odvjetničkim društvima u gradu Zagrebu. Konačno, u posljednjoj cjelini se raspravlja o zaključcima teorijskog pregleda i provedenog kratkog istraživanja.
Keywords
simulacija suđenja (moot court natjecanje); praktična nastava; pravni fakultet; prednosti i nedostaci; odvjetnička društva
Hrčak ID:
220239
URI
Publication date:
13.5.2019.
Visits: 3.407 *