Skip to the main content

Review article

Razumijevanje medija u ranoj i klasičnoj teoriji filma

Krunoslav Lučić orcid id orcid.org/0000-0002-4024-6270 ; Faculty of Philosophy in Zagreb


Full text: croatian pdf 1.309 Kb

page 2231-2246

downloads: 670

cite


Abstract

Rad objašnjava različite modalitete razumijevanja pojma medija kroz povijest filmskih teorija u njezinom ranom i klasičnom razdoblju. Kako je veći dio proučavanja filma do tzv. suvremenog razdoblja 1970-ih bio impregniran filozofskim problemima ontologije novog vizualnog medija te pitanjima njegova umjetničkog statusa, radom se analiziraju različite koncepcije odnosa filma i drugih medija, filma i realnosti te filma i društveno-kulturnog konteksta. Fokus se pritom usmjerava na početno razumijevanje filmskog medija kao registracijskog mehanizma, bilo relevantnih društvenih događaja bilo drugih umjetničkih oblika, a potom i na njegov pokušaj pozicioniranja kao zasebnog umjetničkog artefakta. Posebna se pozornost pridaje dvama glavnim tipovima filmskih teorija, one formativne i realističke, koje su na različite načine konceptualizirale ontološku dimenziju filmskog medija te uslijed toga i pridavale različite zadatke njegovoj društvenoj, političkoj i umjetničkoj uporabi.

Keywords

filmski medij; filmska umjetnost; ontologija filma; realistička teorija filma; formativna teorija filma; povijest filmskih teorija

Hrčak ID:

220370

URI

https://hrcak.srce.hr/220370

Publication date:

23.5.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.980 *