Review article
MOGUĆE ULAZNE STRATEGIJE U PROCESU INTERNACIONALIZACIJE MALOPRODAJE
Nikola Knego
; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Abstract
Jedan od trendova u suvremenoj europskoj maloprodaji je trend njezine
internacionalizacije. Rad se bavi činiteljima koji djeluju podsticajno ili pak
ograničavajuće na taj proces. Intenzitet internacionalizacije je u maloprodaji sporiji od istog procesa u europskoj proizvodnji. internacionalizacija je u funkciji ekspanzije maloprodajne tvrtke. Internacionalizacijom maloprodajnog poslovanja tvrtka razvija tržište te na inozemnim tržištima traži priliku za poslovnu ekspanziju. Iskustva potvrđuju da maloprodajne tvrtke izlaze na inozemna tržišta s onim pojavnim oblikom maloprodaje kojim dominiraju na domaćem tržištu. U radu su obrađene prednosti i nedostaci svake od mogućih strategijskih opcija koja je u funkciji operacionalizacije poslovne odluke managementa da se ide u internacionalizaciju maloprodajnog poslovanja. Iz sadržaja je vidljivo da su maloprodajne tvrtke nekih zemalja u tranziciji našle
mjesto u članstvu prekograničnih maloprodajnih saveza. Savezi su obogatili maloprodajnu strukturu razvijenih europskih zemalja od početka 90-tih godina.
Keywords
internacionalizacija; maloprodaja; strategija
Hrčak ID:
222535
URI
Publication date:
2.12.1998.
Visits: 1.201 *