Skip to the main content

Review article

MOGUĆE ULAZNE STRATEGIJE U PROCESU INTERNACIONALIZACIJE MALOPRODAJE

Nikola Knego ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik


Full text: croatian pdf 20.096 Kb

page 313-332

downloads: 428

cite


Abstract

Jedan od trendova u suvremenoj europskoj maloprodaji je trend njezine
internacionalizacije. Rad se bavi činiteljima koji djeluju podsticajno ili pak
ograničavajuće na taj proces. Intenzitet internacionalizacije je u maloprodaji sporiji od istog procesa u europskoj proizvodnji. internacionalizacija je u funkciji ekspanzije maloprodajne tvrtke. Internacionalizacijom maloprodajnog poslovanja tvrtka razvija tržište te na inozemnim tržištima traži priliku za poslovnu ekspanziju. Iskustva potvrđuju da maloprodajne tvrtke izlaze na inozemna tržišta s onim pojavnim oblikom maloprodaje kojim dominiraju na domaćem tržištu. U radu su obrađene prednosti i nedostaci svake od mogućih strategijskih opcija koja je u funkciji operacionalizacije poslovne odluke managementa da se ide u internacionalizaciju maloprodajnog poslovanja. Iz sadržaja je vidljivo da su maloprodajne tvrtke nekih zemalja u tranziciji našle
mjesto u članstvu prekograničnih maloprodajnih saveza. Savezi su obogatili maloprodajnu strukturu razvijenih europskih zemalja od početka 90-tih godina.

Keywords

internacionalizacija; maloprodaja; strategija

Hrčak ID:

222535

URI

https://hrcak.srce.hr/222535

Publication date:

2.12.1998.

Visits: 1.201 *