Skip to the main content

Review article

ZNAČAJ KVALITETE ZA ULAZAK NA MEĐUNARODNO TRŽIŠTE

Tonći Lazibat ; Lobing d.o.o., Zagreb


Full text: croatian pdf 14.945 Kb

page 73-88

downloads: 493

cite


Abstract

U radu se analizira značenje kvalitete pri izlasku tvrtki na svjetsko tržište, odnosno pri uključivanju nacionalnog gospodarstva u europske i svjetske integracije. Obrađeni su osnovni pojmovi iz teorije i prakse kvalitete koji je determiniraju kao relativnu kategoriju: učinak stajališta, učinak zamjene i učinak transformacije, kao i matematički modeli kojima se može izraziti tzv. apstraktna i ekonomska kvaliteta. Također je obrađen sustav kvalitete prema zahtjevima norme ISO 9001, norme koja predstavlja model za implementaciju sustava kvalitete u tvrtkama s čitavim životnim ciklusom proizvoda od projektiranja, razvoja, proizvodnje, ugradnje do održavanja. Objašnjeni su i ostali modeli serije normi ISO 9000ft. Time se htjelo ukazati na korelaciju i komplementarnost kvalitete i svjetskog tržišta, odnosno nekvalitete i
nekonkurentnosti. Niska kvaliteta primami je problem s kojim se sučeljuju sve tranzicijske zemlje, pa tako i Hrvatska. U radu se daju i iznose rezultati nekih istraživanja o stanju kvalitete u hrvatskom gospodarstvu te daju preporuke o potrebi restruktuiranja gospodarstva na tržišnim osnovama i međunarodno normiziranoj kvaliteti.

Keywords

kvaliteta; ISO 9000ff; svjetsko tržište

Hrčak ID:

222547

URI

https://hrcak.srce.hr/222547

Publication date:

2.6.1999.

Visits: 1.164 *