Review article
ZNAČAJ KVALITETE ZA ULAZAK NA MEĐUNARODNO TRŽIŠTE
Tonći Lazibat
; Lobing d.o.o., Zagreb
Abstract
U radu se analizira značenje kvalitete pri izlasku tvrtki na svjetsko tržište, odnosno pri uključivanju nacionalnog gospodarstva u europske i svjetske integracije. Obrađeni su osnovni pojmovi iz teorije i prakse kvalitete koji je determiniraju kao relativnu kategoriju: učinak stajališta, učinak zamjene i učinak transformacije, kao i matematički modeli kojima se može izraziti tzv. apstraktna i ekonomska kvaliteta. Također je obrađen sustav kvalitete prema zahtjevima norme ISO 9001, norme koja predstavlja model za implementaciju sustava kvalitete u tvrtkama s čitavim životnim ciklusom proizvoda od projektiranja, razvoja, proizvodnje, ugradnje do održavanja. Objašnjeni su i ostali modeli serije normi ISO 9000ft. Time se htjelo ukazati na korelaciju i komplementarnost kvalitete i svjetskog tržišta, odnosno nekvalitete i
nekonkurentnosti. Niska kvaliteta primami je problem s kojim se sučeljuju sve tranzicijske zemlje, pa tako i Hrvatska. U radu se daju i iznose rezultati nekih istraživanja o stanju kvalitete u hrvatskom gospodarstvu te daju preporuke o potrebi restruktuiranja gospodarstva na tržišnim osnovama i međunarodno normiziranoj kvaliteti.
Keywords
kvaliteta; ISO 9000ff; svjetsko tržište
Hrčak ID:
222547
URI
Publication date:
2.6.1999.
Visits: 1.164 *