Review article
https://doi.org/10.21464/mo.25.2.3
Iskustvena imaginacija u etičkom obrazovanju kao dio sinteze kognitivne teorije emocija i Gestalt pedagogije
Mateja Centa
; Faculty of Theology, University of Ljubljana, Slovenia
Abstract
Ovaj rad bavi se presjekom umjetnosti, imaginacije, emocija i etičkog obrazovanja iz perspektive inovativne sinteze kognitivne teorije emocija i Gestalt pedagogije. Jedan od elemenata ove sinteze kognitivna je teorija emocija kakvu podržava Martha Nussbaum. Emocije se shvaćaju kao procjene koje se odnose na percepciju svijeta oko nas. Emocije su naši stavovi, razumijevanja i evaluacije svijeta iz perspektive naših ciljeva i projekata. To se pokazalo kao odlična polazišna točka za proučavanje emocija i drugih domena unutar etike obrazovanja. U ovom radu uvodim pojam ‘iskustvene imaginacije’ i ukazujem na njezine metodologije koje smo razvili kao dio istraživanja preklapanja Gestalt pedagogije, kognitivne teorije emocija i pristupa etici iz perspektive umijeća življenja. Potom predstavljam sintezu kognitivne teorije emocija i Gestalt pedagogije, nakon čega razjašnjavam koncept iskustvene imaginacije, naglašavam njezinu ulogu u etičkom obrazovanju te zaključujem s nekolicinom osvrta na pristup umijeća življenja etici i etičkom obrazovanju.
Keywords
emocije; iskustvena imaginacija; umjetnost; kognitivna teorija emocija; etičko obrazovanje; Gestalt pedagogija; umijeće življenja
Hrčak ID:
222574
URI
Publication date:
17.4.2019.
Visits: 2.240 *