Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.25.2.3

Iskustvena imaginacija u etičkom obrazovanju kao dio sinteze kognitivne teorije emocija i Gestalt pedagogije

Mateja Centa ; Faculty of Theology, University of Ljubljana, Slovenia


Full text: english pdf 397 Kb

page 49-65

downloads: 718

cite


Abstract

Ovaj rad bavi se presjekom umjetnosti, imaginacije, emocija i etičkog obrazovanja iz perspektive inovativne sinteze kognitivne teorije emocija i Gestalt pedagogije. Jedan od elemenata ove sinteze kognitivna je teorija emocija kakvu podržava Martha Nussbaum. Emocije se shvaćaju kao procjene koje se odnose na percepciju svijeta oko nas. Emocije su naši stavovi, razumijevanja i evaluacije svijeta iz perspektive naših ciljeva i projekata. To se pokazalo kao odlična polazišna točka za proučavanje emocija i drugih domena unutar etike obrazovanja. U ovom radu uvodim pojam ‘iskustvene imaginacije’ i ukazujem na njezine metodologije koje smo razvili kao dio istraživanja preklapanja Gestalt pedagogije, kognitivne teorije emocija i pristupa etici iz perspektive umijeća življenja. Potom predstavljam sintezu kognitivne teorije emocija i Gestalt pedagogije, nakon čega razjašnjavam koncept iskustvene imaginacije, naglašavam njezinu ulogu u etičkom obrazovanju te zaključujem s nekolicinom osvrta na pristup umijeća življenja etici i etičkom obrazovanju.

Keywords

emocije; iskustvena imaginacija; umjetnost; kognitivna teorija emocija; etičko obrazovanje; Gestalt pedagogija; umijeće življenja

Hrčak ID:

222574

URI

https://hrcak.srce.hr/222574

Publication date:

17.4.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.181 *