Professional paper
https://doi.org/10.21464/mo.25.2.5
Europski projekti povezani s etičkim obrazovanjem u osnovnim i srednjim školama
Bruno Ćurko
orcid.org/0000-0002-5291-4897
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Croatia
Antonio Kovačević
; Association “Petit Philosophy”, Zadar, Croatia
Abstract
Kroz program Erasmus+, u Ključnoj aktivnosti 2 – “Strateška partnerstva u području obrazovanja i osposobljavanja (KA2)” – Udruga “Mala filozofija” provela je ili upravo provodi ukupno sedam projekata koji su usko vezani uz etičko obrazovanje. Tu valja pridodati i projekt “ETHOS: Ethical Education in Primary and Pre-Primary Schools for a Sustainable and Dialogic Future”, koji je uspješno proveden pod programom Comenius od 2012. do 2014. godine. Karakteristika je ovih projekata usmjerenost na obrazovanje u vrtićima te osnovnim i srednjim školama. Uz “Malu filozofiju”, u projektima sudjeluju sveučilišta, osnovne i srednje škole, vrtići, udruge i institucije iz trinaest zemalja (Austrija, Njemačka, Slovenija, Italija, Španjolska, Mađarska, Bosna i Hercegovina, Grčka, Irska, Nizozemska, Slovačka, Latvija i Hrvatska). Navedeni Erasmus+ KA2 projekti su: ETHIKA – Ethics and Values Education in Schools and Kindergartens (2014.–2017.), LITTLE – Learning Together to Live Together: Teachers Leading Ethical Education for an Inclusive Society (2016.–2019.), AVAL – Added Value Learning for Preschool Teachers & Pedagogical Coordinators (2017.–2019.), COMET – A Community of Ethics Teachers in Europe (2017.–2020.), Integrating Ethics of Sport in Secondary School Curriculum (2017. 2019.), BEAGLE – Bioethical Education and Attitude Guidance for Living Environment (2018.–2020.), TRACE – Traditional Children’s Stories for a Common Future (2018.–2020.). U članku ćemo ukratko prikazati projektne aktivnosti u navedenim projektima, s posebnim naglaskom na materijale koji su namijenjeni odgajateljima, nastavnicima i učenicima.
Keywords
etičko obrazovanje; Erasmus+ projekti; etika; formalno i neformalno obrazovanje
Hrčak ID:
222576
URI
Publication date:
17.4.2019.
Visits: 2.603 *