Review article
ASIMETRIČNA OBAVJEŠTENOST NA TRŽIŠTU RADA
Zrinka Bogut
; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Abstract
U mikroekonomskoj teoriji u najatraktivnija područja istraživanja posljednjih desetljeća ubraja se područje asimetrične obavještenosti, jer ona dovodi do značajnih problema u svezi s uspostavljanjem ravnoteže i do tržišnih neuspjeha. U radu se promatra tržište rada, kao tipičan prinyer tržišta na kojem se pojavljuje asimetrična obavještenost. U
uvjetima asimetrične obavještenosti na tržištu rada poslodavacu je vrlo teško utvrditi produktivnost zaposlenih radnika. Upravo su teorije nadnica efikasnosti nastale iz težnje poslodavca da poveća produktivnost radnika i motivira ih da ne zabušavaju na poslu. S druge strane, da bi radnici izbjegli probleme povezane s asimetričnom obavještenošću na
tržištu rada u ekonomskoj teoriji, razvijen je model označavanja ili naznaka kvalitete, u kojem se razina obrazovanja uzima kao oznaka moguće produktivnosti radnika. Na kraju rada se analizira koje probleme stvara asimetrična obavještenost u modelima nagrađivanja ili stimuliranja radnika.
Keywords
asimetrična obavještenost; teorija nadnice efikasnosti; označavanja ili naznake kvalitete; model nagrađivanja ili stimuliranja
Hrčak ID:
222637
URI
Publication date:
11.12.2000.
Visits: 965 *