Preliminary communication
DOPRINOS ANKETIRANJA U KREIRANJU KVALITETNIJEG TURISTIČKOG PROIZVODA U HRVATSKOJ
Igor Brajdić
; Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Opatija
Abstract
Anketiranje je jedna od najčešće primjenjivanih metoda za dobivanje osnovnih ili dopunskih pokazatelja poslovanja u turizmu na svim razinama, a koji mogu poslužiti i za kreiranje kvalitetnijeg turističkog proizvoda. U provedenom empirijskom istraživanju korištena je anketa kao instrument za dobivanje potrebnih pokazatelja o načinu i stupnju korištenju ankete kod menedžera u turizmu. Također je ispitano postoje li statistički signifikantne razlike između načina i obima provođenja anketnog upotnika kod različitih vrsta organizacija u turizmu: hotelskih poduzeća, turističkih agencija i turističkih zajednica. Ustanovljeno je da takve razlike postoje: 1. u učestalosti provođenja anketiranja uz konačni zaključak da se u hotelijerstvu anketiranje provodi učestalije nego u
agencijama, 2. kod nositelja anketiranja na razini cjelokupnog uzorka, dok uspoređujući samo hotelijerstvo i agencije nema signifikantne razlike, 3. u tome tko provodi anketiranje, ali samo na razini uzorka, dok između hotelijerstva i agencija nema signifikantne razlike, 4. u mišljenju kakva je svrha anketiranja, ali samo na razini cjelokupnog uzorka, dok između hotelijerstva i agencija nema signifikantne razlike. Konačni je zaključak da treba značajnije mijenjati neke aspekte anketiranja, da bi se dobiveni rezultati mogli koristiti na način da značajnije utječu na kvalitetu turističkog proizvoda u Hrvastkoj. To se prvenstveno odnosi na: prepuštanje ovlaštenim institucijama da koncipiraju i povode anketne upitnike, učestalije provođenje anketiranja posebno u agencijama i na daleko bolje korištenje mogućnosti koje puža Intemet u anketiranju gostiju.
Keywords
anketiranje; turizam; menedžeri
Hrčak ID:
222675
URI
Publication date:
11.6.2002.
Visits: 1.076 *