Skip to the main content

Preliminary communication

UTJECAJ PROMJENE CIJENE I STRUKTURE TROŠKA NA PROFITABILNOST I RIZIK

Ivan Pavić ; Ekonomski fakultet Split


Full text: croatian pdf 582 Kb

page 183-200

downloads: 1.341

cite


Abstract

Jedno od temeljnih pitanja u tržišnom gospodarstvu je pitanje koliki je obujam prodaje potreban da bi ukupni prihod pokrio ukupni trošak. Hoće li za pokriće troškova biti potreban veći ili manji obujam prodaje ovisi o odnosu funkcije ukupnoga prihoda i ukupnog troška. Ako se mijenjaju funkcije ukupnoga prihoda i/ili ukupnog troška mijenja se i obujam prodaje potreban da bi ukupni prihod pokrio ukupni trošak. Obujam prodaje, ovisno o smjeru promjene utjecajnih varijabla, može se povećavati i smanjivati, pri čemu ta promjena ujedno rezultira i promjenom profitabilnosti i rizika na razini stvarnoga obujma prodaje.

Keywords

točka pokrića; profit; rizik; snaga poslovne poluge

Hrčak ID:

222783

URI

https://hrcak.srce.hr/222783

Publication date:

2.12.2005.

Article data in other languages: english

Visits: 1.800 *