Skip to the main content

Review article

Odgoj i teorija smisla

Mile Silov ; Učiteljski fakultet , Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 94 Kb

page 75-90

downloads: 6.469

cite


Abstract

Odgoj je smislena i vrijednosna funkcija društva – važna u životu
čovjeka. Teorija smisla je pogodna za objašnjavanje fenomena odgoja. Autor slijedi defi niciju smisla prema Šešiću (1977): smisao je promjenjiva, razvojna ili procesualna pojava. Dakle, smisao je prije svega relacija ili odnos. Dva su bitna čimbenika smisla: nositelj smisla i sam smisao. Nositelji (be)smisla mogu biti sve pojave u društvu i čovjekovu životu. Izdvojene su ove kategorije smisla: smisao organiziranosti, osmišljenosti, usmjerenosti, svrhovitosti,
funkcionalnosti i smisao vrijednosti. Autor razmatra odnos između teorija čovjekova života i smisla. Odgoj ima važnu ulogu u čovjekovu životu. Nositelji smisla odgoja mogu biti: odgojni ideal, ciljevi i zadaci odgoja; faktori odgoja; subjekti odgoja; organizacijski modeli odgoja; oblici i sredstva odgoja i evaluacijski instrumenti za
prosuđivanje smisla i učinkovitosti odgoja. Na primjeru sedam povijesno-epohalnih i svakodnevnih dvojbi konstruiran je teorijski model za raspravu o smislu odgoja. Autor je razradio i neke aspekte
metodologije istraživanja smisla života i odgoja, posebno hermeneutičkofenomenologijsku paradigmu i narativnu analizu.

Keywords

odgoj; smisao; smisao odgoja; teorija odgoja; život; smisao života; vrijednosti; fenomenologija; hermeneutika; narativna analiza

Hrčak ID:

20818

URI

https://hrcak.srce.hr/20818

Publication date:

13.6.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 10.060 *