Skip to the main content

Review article

Referencijalni simbolizam i semiotički aspekt djela umjetnosti i dizajna

Silva Kalčić ; University of Split, Faculty of Philosophy and University of Zagreb, Faculty of Textile Technology


Full text: croatian pdf 2.508 Kb

page 2401-2421

downloads: 525

cite


Abstract

Destinacija: bezimena, izložba Nadije Mustapić i Tonija Meštrovića u mediju billboarda (2017.) i plakat za predstavu Fine mrtve djevojke u režiji Dalibora Matanića (Gavella, Zagreb, 2013.) primjeri su djela umjetnosti u javnom prostoru (fotografije na standardnom oglasnom mjestu u formatu billboard plakata) i djela dizajna u javnom prostoru (podjednako grada i masovnih medija, u formatu kazališnog plakata) u kontekstu nacionalnih vizualnih umjetnosti u suvremeno doba. S ovim sam primjerima povezala tri teme: 1. Agamben dispozitiv koji nastaje iz jukstapozicije ili interpenetracije odnosa moći (na primjer kroz guvernementalizam) i odnosa znanja (diskurzivnih i nediskurzivnih), prakse umjetnosti sagledava kao formacije odnosa moći. 2. Sažimanje vremena prema Agambenu osiromašuje, ispražnjava kulturalne znakove, pretvarajući ih u „nulte znakove“ ili „slabe znakove“. Boris Groys zamjećuje da takvi „slabi“ znakovi trijumfiraju nad snažnim i „moćnim“ znakovima našeg vremena, onima autoriteta, tradicije, moći, ali i onim snažnim znakovima pobune, strasti, heroizma. 3. „Loša slika“ u smislu u kojemu taj termin koristi Hito Steyerl (engl. „Poor Image“) u mreži digitalnih medija masovno dijeljene i reproducirane slike.

Keywords

umjetnost u javnom prostoru; dispozitiv; empatijski dizajn; aktivistička umjetnost; komunikacijski aspekt slike; epistemologija medija

Hrčak ID:

225461

URI

https://hrcak.srce.hr/225461

Publication date:

10.9.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.113 *