Skip to the main content

Preliminary communication

Cijene - bitan čimbenik ponude i potražnje proizvoda i usluga

Šime Šunić ; Hotelijerski fakultet Opatija, Hrvatska


Full text: croatian pdf 589 Kb

page 227-335

downloads: 943

cite


Abstract

Ciljevi određivanja cijena za svako poduzeće ili organizaciju morali bi proizlaziti iz razine planiranja gospodarske učinkovitosti. Ako poduzeća žele sačuvati ili povećati svoj udio u tržištu ili tržišnom segmentu, politika formiranja cijena će znatno doprinijeti ostvarivanju planiranih i postavljenih ciljeva.
U praksi i životu, poduzeća ili organizacije obično postavljaju ili planiraju više ciljeva, koji čine cjelovite marketing ciljeve. Međutim, ciljevi kod formiranja cijena proizvodima i uslugama temelje se na učinkovitosti, odnosno profitabilnosti prodaje i tržišnoj konkurentnosti. Zato se ciljevi u određivanju cijena proizvodima i uslugama moraju vrlo pažljivo i temeljito odrediti.
Pažljivo i temeljito formiranje cijena (prema tržišnim prilikama), omogućuje poduzećima ili organizacijama maksimalno ostvarivanje dobiti, odnosno profita. Zato ciljevi postavljanja, odnosno formiranja cijena proizvodima i uslugama, mogu se temeljiti na razini profita, opsegu prodaje proizvoda i usluga, te učinkovitom djelovanju konkurencije na tržištu. Strategija formiranja cijena upućuje poduzeća da vode i slijede strategiju ponašanja konkurencije pri formiranju i primjeni cijena za iste proizvode i usluge.

Keywords

cijene; ponuda i potražnja; proizvodi; usluge; dobit

Hrčak ID:

227985

URI

https://hrcak.srce.hr/227985

Publication date:

2.5.1994.

Visits: 1.648 *