Skip to the main content

Preliminary communication

Neki pogledi na funkcije trgovine u narodnom gospodarstvu

Zdenko Segetlija ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 1.101 Kb

page 223-235

downloads: 1.688

cite


Abstract

U radu se analiziraju pojam, zadaci, uloga i značenje trgovine, i posebno različita shvaćanja i klasifikacije funkcija trgovine, te njihova korisnost i upotrebljivost u ekonomskoj teoriji, trgovinskoj politici i gospodarskoj praksi.
Trgovinske funkcije analiziraju se: (a) kao Platonovi stavovi, (b) u nekim definicijama trgovine, (c) prema postavkama K. Oberparleitera R. Seyfferta i U. Buddeberga, (d) u uvjetima marketinga, (e) u radovima K. Manta i V. I. Lenjina, (f) prema shvaćanjima u europskim socijalističkim zemljama, (g) s obzirom na dominaciju u kanalu prodaje i (h) kao nova koncepcija.
Izvode se zaključci o upotrebljivosti funkcijskog učenja u konkretnoj gospodarskoj praksi i trgovinskoj politici, kao i o njihovim nedostacima u operativnom korištenju. Ocjenjuje se nužnim pristup aktivnostima u sklopu ukupne distribucije.
Također se zaključuje o nedosljednosti primjene marksističkih polazišta u praksi bivše Jugoslavije u tretiranju trgovine kao gospodarske djelatnosti, kao i o odstupanjima suvremenih kretanja od Mancovih polazišta u svezi s “pravom funkcijom trgovine”. U gospodarstvima obilja, u kojima trgovina razvija marketing, već su se pojavile koncepcije i novih funkcija trgovine.
Poznavanje suvremenih kretanja u gospodarstvu razvijenih zemalja potrebno je radi otvorenosti našeg gospodarstva i njegovog internacionaliziranja.

Keywords

trgovina; funkcije trgovine; narodno gospodarstvo

Hrčak ID:

228140

URI

https://hrcak.srce.hr/228140

Publication date:

1.12.1992.

Visits: 2.275 *