Preliminary communication
ISTRAŽIVANJE MARKETING STRATEGIJA SVJESNOSTI KRIŠNE U EUROPI
Krisztina Bence-Kiss
orcid.org/0000-0002-4554-5456
; Faculty of Economics, Kaposvár University, Kaposvár, Hungary
Orsolya Szigeti
; Faculty of Economics, Kaposvár University, Kaposvár, Hungary
Abstract
Cilj ovog rada je analizirati i identificirati marketinške aktivnosti različitih zajednica posvećenih svjesnosti Krišne u Europi, te razviti model zasnovan na tim nalazima za tumačenje sustava koje su zagovornici izgrađivali tijekom godina kako bi stekli više sljedbenika religije. Svijest Krišne je poznata po marketinškim naporima zajednice; međutim, literatura je za sada je ograničena u pogledu aktivnosti koje primjenjuju kako bi dosegnuli široku publiku. U 2016. i 2017. godini provedeno je kvalitativno istraživanje, uključujući promatranja i intervjue u pet europskih sela u Mađarskoj, Belgiji, Češkoj i Njemačkoj. Istraživanje je identificiralo obrazac prema kojem se marketinški proces odvija u dva koraka u sve četiri istraživane zajednice. U prvom koraku zajednice se promoviraju kao turističke destinacije, usredotočujući se uglavnom na turizam i njegove kulturne motive. Ovdje zagovornici primjenjuju širok raspon metoda, poput internetskih medija, letaka i organiziraju brojne festivale i kulturna događanja kako bi privukli ljude. U drugoj fazi turisti - koji su već učinili prvi korak prema svjesnosti Krišne posjećujući sela - informiraju se o suštini i najvažnijim učenjima religije i mogu doživjeti mnoge aspekte putem interaktivnih programa, što povećava uključenost i razumijevanje. Stvoreni model doprinosi detaljnijoj analizi i razumijevanju marketinških aktivnosti svjesnosti Krišne. Dugoročno se može proširiti i na druge religije, pa je stoga moguća i analiza i razvoj marketinških koncepata drugih religijskih skupina.
Keywords
religijski marketing; svjesnost krišne; marketing religija; vjerski turizam; internet marketing
Hrčak ID:
228422
URI
Publication date:
25.11.2019.
Visits: 1.351 *