Preliminary communication
https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.10
Trenutna situacija i izgledi za podučavanje japanskoga jezika u srednjim školama u Hrvatskoj: rezultati ankete
Keiko Kikumoto
Abstract
Trenutno, prema izvješću Japanske fondacije, obrazovanje japanskoga jezika se ne provodi u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj, dok je podučavanje japanskoga jezika široko rasprostranjeno u srednjim školama nekih drugih susjednih država. U ovome radu opisujemo anketu provedenu među učenicima srednjih škola u Hrvatskoj s ciljem upoznavanja potreba, interesa, motivacije, stavova učenika u vezi s japanskim jezikom i kulturom te diskutiramo o rezultatima ankete i mogućim pristupima učenju i podučavanju japanskoga jezika u srednjim školama u Hrvatskoj u budućnosti. Anketa je provedena s lokalnim srednjoškolcima u okviru projekta „Posjete srednjim školama u Hrvatskoj“ koji je osmišljen na Odsjeku za azijske studije Filozofskog fakulteta Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli i podržan od strane Japanske fondacije. Većina je učenika rekla da imaju iskustva s japanskim jezikom i kulturom, ponajprije u doticaju s japanskim animiranim crtanima, filmovima, japanskim stripovima i igricama, a više od polovice učenika izjavilo je da bi htjeli učiti japanski u srednjoj školi. Također, rezultati istraživanja potreba učenika ukazuju na to da bi se za podučavanje japanskoga jezika u srednjoškolskim institucijama u Hrvatskoj trebalo koristiti udžbenikom koji sadrži „mogu da“ formulacije (can-do statements) a ne udžbenik zasnovan na gramatici, s obzirom na to da mnogi učenici žele učiti japanski jezik iz hobija, npr. jer žele posjetiti Japan i pričati s Japancima, a ne nužno za potrebe budućega zanimanja.
Keywords
japanski jezik; srednjoškolsko obrazovanje; Hrvatska; anketa
Hrčak ID:
228772
URI
Publication date:
29.11.2019.
Visits: 2.388 *