Sestrinski glasnik, Vol. 24 No. 3, 2019.
Review article
https://doi.org/10.11608/sgnj.2019.24.032
Zadovoljstvo bolesnika kvalitetom pruženih usluga u internističkim djelatnostima u Sveučilišnoj kliničkoj bolnici Mostar Patient satisfaction with the quality of services provided in Internal Medicine Departament at the University Clinical Hospital Mostar
Jadranka Markotić
; Department of Infectious Diseases in the University Hospital Mostar, 88 000 Mostar, Bosnia and Herzegovina
Svjetlana Grgić
Jadranka Nikolić
Ivona Ljevak
; Faculty of Applied Health Studies of the University of Mostar, Bijeli Brijeg b.b., 88 000 Mostar, Bosnia and Herzegovina
Abstract
Kvaliteta pruženih usluga proces je utvrđivanja zadovoljstva bolesnika zdravstvenim uslugama, uočavanja nedostataka i njihova provođenja. Utvrđivanje zadovoljstva bolesnika pruženim uslugama u zdravstvenim ustanovama koristan je podatak čija je svrha unaprijediti i poboljšati kvalitetu zdravstvenih usluga. U idealnom društvu svi bi bili podjednako zadovoljni, ali u stvarnom životu to nije moguće i stoga je kvaliteta zdravstvene zaštite kompleksna i sporo napreduje. Sudionici su u poboljšavanju kvalitete i sigurnosti zdravstvenih usluga: zdravstveni djelatnici, zdravstveni suradnici, korisnici zdravstvenih usluga, zdravstvene ustanove, zavodi za javno zdravstvo, komore i udruženja zdravstvenih djelatnika, te ministarstvo zdravstva. Zadovoljstvo bolesnika pruženom zdravstvenom uslugom jedan je od glavnih kriterija koji upućuju na razinu postignute kvalitete [1,2]. Cilj je provedenog istraživanja ispitati razinu zadovoljstva kod hospitaliziranih bolesnika u Sveučilišnoj kliničkoj bolnici (SKB) Mostar. U istraživanje su uključena 182 bolesnika, hospitalizirana u periodu od mjeseca travnja do kolovoza 2017. godine. Uporabom anketnog upitnika izrađenogu Agenciji za kontrolu kvalitete u zdravstvu i socijalne skrbi [engl. Hospital Consumer Assessment of Healthcare Providers And Systems] ispitano je njihovo zadovoljstvo. Podaci su obrađeni u statističkom paketu ANOVA (Analiza varijance), Microsoft Excel Data Analysis, Tools-am. Svi aspekti zadovoljstva kvalitetom pruženih zdravstvenih usluga međusobno su pozitivno povezani. Obradom podataka nameće se zaključak kako bi bolja organizacija rada na odjelima i fokusiranje na potrebe bolesnika, uvažavajući njihova očekivanja, bili važni za osjećaj zadovoljstva bolesnika.
Keywords
zadovoljstvo bolesnika; kvaliteta; zdravstveni djelatnici; zdravstvene usluge
Hrčak ID:
230611
URI
Publication date:
19.12.2019.
Visits: 1.141 *