Skip to the main content

Review article

Evaluacija kao pedagoški fenomen

Sanja Španja orcid id orcid.org/0000-0002-1179-2862 ; J. J. Storossmayer University in Osijek Faculty of Humanities and Social Sciences, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 366 Kb

page 261-278

downloads: 2.683

cite

Full text: english pdf 368 Kb

page 279-297

downloads: 402

cite


Abstract

Evaluacija je rezultat kontinuiranog, rekurzivnog i divergentnog razvojnoga procesa svih dionika odgojno-obrazovnog sustava koji uključuju brojne interakcijske utjecaje. Kroz povijest, evaluacija je reflektirala ono što su učitelji vjerovali da je obrazovanje tog vremena. U stručnoj i znanstvenoj literaturi mogu se pronaći brojne definicije evaluacije te je teško iznjedriti jedinstveno određenje tog pojma koje bi vrijedilo u različitim društvenim i znanstvenim krugovima. Ipak, u radu ćemo evaluaciju definirati kao procjenu određenih odgojno-obrazovnih aktivnosti i rezultata te učinkovitosti intervencija kao i odgovara na pitanje jesu li ti ciljevi i u kojoj mjeri dostignuti. Dalje, bavit ćemo se evaluacijom odgojnoobrazovnog sustava i dionicima u evaluaciji te ćemo dati pregled evaluacijskih modela koji određuju razlike u evaluacijskim procesima. Budući da odgoj i obrazovanje predstavljaju istovremeno proces i rezultat toga procesa, postavlja se pitanje treba li evaluacija biti predodređena ciljevima ili biti otvorena i za neočekivane rezultate i ishode.

Keywords

dionici; evaluacija; nastavni proces; odgoj i obrazovanje; pedagoški fenomen

Hrčak ID:

230629

URI

https://hrcak.srce.hr/230629

Publication date:

29.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 4.174 *