Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31823/d.27.4.8

Nekoliko misli o profilu nastavnika kao odgojitelja

Aleksandra Golubović ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka
Petra Domaćinović orcid id orcid.org/0000-0002-9700-6956 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka


Full text: croatian pdf 215 Kb

page 703-726

downloads: 1.436

cite


Abstract

U ovom radu želimo prikazati nove trendove i mogućnosti u sagledavanju uloge nastavnika kao odgojitelja primjerenoga našemu dobu. Kada kažemo odgojitelj mislimo na profesionalca, tj. stručnjaka koji je na svim razinama odgojnoobrazovnoga sustava zadužen za senzibiliziranje i primjenu relevantnih odgojnih teorija i praksi. Nastavnici tijekom cijeloga svojega radnoga vijeka trebaju ići ukorak s napretkom stručnoga područja koje poučavaju, kao i sa spoznajama vezanima uz odgoj i obrazovanje, ponajviše iz područja pedagogije, psihologije, didaktike i filozofije odgoja. Zato nastavnika, koji je ujedno i odgojitelj, stavljamo u središte naših razmišljanja i istraživanja. Imperativ odgojiteljskoga posla jest stalan profesionalni razvoj. Zato nudimo profil koji obuhvaća zahtjeve za nastavnikom odgojiteljem 21. stoljeća, što znači da prati razvoj ključnih kompetencija važnih za odgojni rad u suvremenoj školi, a temelji se na usvajanju novih znanja, vještina i sposobnosti te usavršavanju ranije stečenih kompetencija. Jer uz nastavnika koji je dobar odgojitelj i škole će moći uspješnije ispunjavati svoje odgojne zadaće.

Keywords

nastavnik odgojitelj; odgoj; obrazovanje; kompetencije; refleksivni praktičar; odgojitelj emancipator

Hrčak ID:

231120

URI

https://hrcak.srce.hr/231120

Publication date:

24.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.925 *