Market-Tržište, Vol. 19 No. 2, 2007.
Preliminary communication
Istraživanje zadovoljstva učenika kvalitetom usluge srednjoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Olivera Jurković Majić
; Zagreb School of Economics and Management
Abstract
Pojavom privatnih škola i konkurencije dolazi do situacije u kojoj je zbog dugoročnog opstanka pojedinih škola prijeko potrebno razmišljati o marketinškim aktivnostima i o kvaliteti usluga na području srednjoškolskog obrazovanja. Zna se da na učenike tijekom njihovog srednjoškolskog obrazovanja utječu mnoge osobe, među kojima su najznačajniji nastavnici, drugi učenici i roditelji, pa međuljudske odnose u školi stavljamo u središte promatranja zadovoljstva učenika. S ciljem da se utvrdi razina zadovoljstva učenika uslugom srednjoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj te da se utvrdi prihvaćenost i primjena marketinških principa u hrvatskom srednjoškolskom obrazovanju, tijekom svibnja, lipnja i rujna 2006. godine provedeno je istraživanje među učenicima srednjih škola. Veličina prigodnog uzorka bila je n = 600 učenika, a instrument istraživanja visoko strukturirani anketni upitnik. Provedeno istraživanje pokazalo je da su učenici u Hrvatskoj danas osrednje zadovoljni s trenutnom kvalitetom usluge srednjoškolskog obrazovanja. Osim toga, pokazalo se i da su oni osrednje zadovoljni s trenutnom razinom interakcije i stupnjem interakcijske povezanosti u sustavu srednjoškolskog obrazovanja te da se u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj u nedovoljnoj mjeri primjenjuje marketinška filozofija poslovanja.
Keywords
zadovoljstvo klijenata; usluge; obrazovanje; kvaliteta; srednje škole
Hrčak ID:
21363
URI
Publication date:
28.12.2007.
Visits: 3.827 *