Skip to the main content

Review article

KAKO PRISTUPITI FISKALNOJ DECENTRALIZACIJI?

Sandra Krtalić
Alessandro Gasparini


Full text: croatian pdf 200 Kb

page 104-115

downloads: 3.239

cite


Abstract

Većinu suvremenih država, neovisno jesu li unitarne ili federalne, krasi postojanje nekoliko razina teritorijalne vlasti, što je jedan od imperativa današnjeg državnog ustroja, kako bi se što je moguće više udovoljilo raznovrsnim potrebama koje se javljaju na nižim razinama vlasti. Različite zemlje imaju različite razine vlasti, a u svakoj od njih postoje drugačije hijerarhijski složena javnopravna tijela u kojima njihovi građani putem izbora odlučuju o ponudi javnih dobara i usluga kao i o načinu na koji će ona biti financirana.
Dok je uloga centralne razine danas u izgradnji nacionalne infrastrukture i razvoju kvalitetnije radne snage, kako bi država bila kompetitivna u međunarodnom okruženju, dotle se važnost lokalne razine ponajprije očituje u izgradnji poduzetničke infrastrukture, transporta i komunikacija. Stoga je sve jasnije da u današnje vrijeme niže razine vlasti imaju sve značajnu ulogu u razvoju zemlje, pa se stoga mijenja i mišljenje o tome što je važno poduzeti da bi se postigli razvojni ciljevi, tako da sve više zemalja diljem svijeta provodi reforme na području fiskalne decentralizacije. No, iako poželjna, fiskalna decentralizacija nije nimalo jednostavan i lagan zadatak za bilo koju državu. U samom procesu javljaju se brojni problemi i prepreke koji utječu na bitnu odluku o decentralizaciji, fiskalnom izravnavanju te pitanju državne intervencije.

Keywords

decentralizacija; fiskalna decentralizacija; lokalni javni sektor; decentralizirane funkcije; preraspodjela prihoda

Hrčak ID:

21468

URI

https://hrcak.srce.hr/21468

Publication date:

17.12.2007.

Visits: 4.723 *