Review article
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.49
DRUŠTVENA ODGOVORNOSTTRGOVAČKIH LANACA. STUDIJA SLUČAJA:SURADNJA KAUFLANDA I LIDLA SCARITASOM ZAGREBAČKE NADBISKUPIJE
Davor Trbušić
orcid.org/0000-0001-9896-8412
; University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb
Dražen Maleš
orcid.org/0000-0001-6595-6714
; University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb
Danijel Labaš
orcid.org/0000-0002-2339-6277
; University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb
Abstract
Društvena odgovornost strateški je segment poslovanja svake organizacije. Poznato je da primjena
koncepta odgovornoga ponašanja nerijetko rezultira podizanjem konkurentnosti organizacije te
izgradnjom pozitivne i održive reputacije na tržištu. Iznimka nisu ni trgovački lanci u Hrvatskoj,
koji društveno odgovorno ponašanje, to jest poslovanje, nastoje integrirati u sve razine korporativnoga
života. Stoga je u središtu ovoga rada pregled i analiza društveno odgovornih projekata
trgovačkih lanaca Lidl i Kaufland, ostvarenih u suradnji s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije. Za
potrebe rada provedeni su dubinski intervjui s ključnim akterima spomenutih organizacija te je
istraženo koliko je takvih projekata provedeno, što se njima željelo postići, kakav je njihov učinak,
kako takvi projekti utječu na ozračje u organizaciji i njezinu korporativnu kulturu, odnosno zašto
su se navedeni trgovački lanci odlučili za suradnju upravo s crkvenom, karitativnom institucijom.
Uz to, provedeno je i istraživanje javnoga mišljenja među mladom populacijom o tome koliko
društveno odgovorni projekti trgovačkih lanaca utječu na svijest potrošača da svoj novac potroše
upravo u trgovačkim lancima s posebnim senzibilitetom za društveno odgovorne projekte. Ključni
rezultati istraživanja pokazali su da je većina ispitanika upoznata s konceptom društveno odgovornoga
poslovanja te ga pozitivno percipira, kao i to da su mladi potrošači svoj novac skloniji trošiti
upravo u trgovačkim lancima koji društveno odgovorno djeluju. Isto tako, ispitanici istraživanja
smatraju da mediji ne pridaju dovoljnu pozornost takvim društveno odgovornim projektima, dok su, s druge strane, iskazali određenu zadršku prema motivima i pobudama trgovačkih lanaca da
primjenjuju takav poslovni koncept.
Keywords
društveno odgovorno poslovanje; trgovački lanci; reputacija; korporativna kultura
Hrčak ID:
233231
URI
Publication date:
10.12.2019.
Visits: 1.922 *