Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.49

DRUŠTVENA ODGOVORNOSTTRGOVAČKIH LANACA. STUDIJA SLUČAJA:SURADNJA KAUFLANDA I LIDLA SCARITASOM ZAGREBAČKE NADBISKUPIJE

Davor Trbušić orcid id orcid.org/0000-0001-9896-8412 ; University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb
Dražen Maleš orcid id orcid.org/0000-0001-6595-6714 ; University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb
Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb


Full text: croatian pdf 630 Kb

page 49-57

downloads: 464

cite

Full text: english pdf 144 Kb

page 58-58

downloads: 179

cite


Abstract

Društvena odgovornost strateški je segment poslovanja svake organizacije. Poznato je da primjena
koncepta odgovornoga ponašanja nerijetko rezultira podizanjem konkurentnosti organizacije te
izgradnjom pozitivne i održive reputacije na tržištu. Iznimka nisu ni trgovački lanci u Hrvatskoj,
koji društveno odgovorno ponašanje, to jest poslovanje, nastoje integrirati u sve razine korporativnoga
života. Stoga je u središtu ovoga rada pregled i analiza društveno odgovornih projekata
trgovačkih lanaca Lidl i Kaufland, ostvarenih u suradnji s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije. Za
potrebe rada provedeni su dubinski intervjui s ključnim akterima spomenutih organizacija te je
istraženo koliko je takvih projekata provedeno, što se njima željelo postići, kakav je njihov učinak,
kako takvi projekti utječu na ozračje u organizaciji i njezinu korporativnu kulturu, odnosno zašto
su se navedeni trgovački lanci odlučili za suradnju upravo s crkvenom, karitativnom institucijom.
Uz to, provedeno je i istraživanje javnoga mišljenja među mladom populacijom o tome koliko
društveno odgovorni projekti trgovačkih lanaca utječu na svijest potrošača da svoj novac potroše
upravo u trgovačkim lancima s posebnim senzibilitetom za društveno odgovorne projekte. Ključni
rezultati istraživanja pokazali su da je većina ispitanika upoznata s konceptom društveno odgovornoga
poslovanja te ga pozitivno percipira, kao i to da su mladi potrošači svoj novac skloniji trošiti
upravo u trgovačkim lancima koji društveno odgovorno djeluju. Isto tako, ispitanici istraživanja
smatraju da mediji ne pridaju dovoljnu pozornost takvim društveno odgovornim projektima, dok su, s druge strane, iskazali određenu zadršku prema motivima i pobudama trgovačkih lanaca da
primjenjuju takav poslovni koncept.

Keywords

društveno odgovorno poslovanje; trgovački lanci; reputacija; korporativna kultura

Hrčak ID:

233231

URI

https://hrcak.srce.hr/233231

Publication date:

10.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.922 *