Skip to the main content

Preliminary communication

EUROPSKA UNIJA KAO DIO RJEŠENJA – STAVOVI MLADIH SVEUČILIŠTA U MOSTARU

Marija Ćutura orcid id orcid.org/0000-0002-0917-7166 ; University of Mostar
Anela Čolak orcid id orcid.org/0000-0002-0777-6827 ; University of Mostar


Full text: croatian pdf 92 Kb

page 109-123

downloads: 343

cite


Abstract

U posljednje vrijeme raste broj istraživanja u regiji o stavovima i percepciji ukupne
populacije, a osobito mladih vezanih uz demokratizacijske procese i pridruživanje Europskoj
uniji. Postoji široki konsenzus o tome da su mladi jedan od najvažnijih elemenata
socijalnog kapitala svakog društva. Suvremeni pristup socijalnom kapitalu, naglašava specifične
značajke studenata, kao integralnog dijela mlade generacije, dodjeljujući im status
krucijalnog društvenog resursa. Prema ovom pristupu za svako društvo je od iznimne važnosti
da studenti aktivno participiraju u izgradnji kako vlastitog tako i ukupnog socijalnog
kapitala zajednice. Svrha ovog istraživanja je identificirati potencijal studenata u participaciji
i podršci procesu pridruživanja BiH Europskoj uniji. Ciljevi istraživanja su utvrditi razinu
podrške euro-integracijskom procesu i dobiti uvid u očekivanja mladih vezanih uz poboljšanje
osobnog statusa i rješavanje političke i ekonomske situacije u zemlji. Istraživanje
je rađeno na uzorku od 200 studenata sa četiri najveća fakulteta Sveučilišta u Mostaru.
Rezultati ukazuju na nisku razinu političkog interesa i participacije mladih, ali i na relativno
visoku podršku pridruživanju Europskoj uniji. Mladi u procjeni očekivanja od pridruživanja
daju prioritet rješavanju ekonomskih problema. Također, rezultati ukazuju i na određene
realno-skeptične dimenzije stavova u očekivanjima mladih da će ulazak BiH u EU riješiti
najvažnije probleme s kojima se BiH suočava.

Keywords

Europska unija; mladi; stavovi prema Europskoj uniji; politički interes i participacija

Hrčak ID:

233998

URI

https://hrcak.srce.hr/233998

Publication date:

4.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 853 *