Professional paper
POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
Danijela Mađarac
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Full text: english pdf 56 Kb
page 92-92
downloads: 149
cite
APA 6th Edition
Mađarac, D. (2018). POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 83-91. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234866
MLA 8th Edition
Mađarac, Danijela. "POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, no. 2, 2018, pp. 83-91. https://hrcak.srce.hr/234866. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Mađarac, Danijela. "POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, no. 2 (2018): 83-91. https://hrcak.srce.hr/234866
Harvard
Mađarac, D. (2018). 'POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), pp. 83-91. Available at: https://hrcak.srce.hr/234866 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Mađarac D. POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [cited 2024 November 18];2(2):83-91. Available from: https://hrcak.srce.hr/234866
IEEE
D. Mađarac, "POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, no. 2, pp. 83-91, 2018. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234866. [Accessed: 18 November 2024]
Full text: croatian pdf 82 Kb
page 83-91
downloads: 1.900
cite
APA 6th Edition
Mađarac, D. (2018). POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 83-91. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234866
MLA 8th Edition
Mađarac, Danijela. "POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, no. 2, 2018, pp. 83-91. https://hrcak.srce.hr/234866. Accessed 18 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Mađarac, Danijela. "POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, no. 2 (2018): 83-91. https://hrcak.srce.hr/234866
Harvard
Mađarac, D. (2018). 'POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), pp. 83-91. Available at: https://hrcak.srce.hr/234866 (Accessed 18 November 2024)
Vancouver
Mađarac D. POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [cited 2024 November 18];2(2):83-91. Available from: https://hrcak.srce.hr/234866
IEEE
D. Mađarac, "POJAVNOST NASTAVNIČKOG STRESA U SUVREMENOM ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, no. 2, pp. 83-91, 2018. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234866. [Accessed: 18 November 2024]
Abstract
U ovom radu dan je pregled istraživanja o nastavničkom stresu, njegovih uzroka i različitih strategija suočavanja sa stresom. Stres je prisutan gotovo u svakom poslu i njegovi učinci imaju posljedice na radnu učinkovitost pojedinca. Stoga se stres javlja i u nastavničkom poslu koji je definiran kao vrlo stresan posao. Svakodnevni sukobi s učenicima i kolegama, pritisci rokova, nemotiviranost učenika,kao i osjećaj podcijenjenosti u društvu utječu negativno na nastavnika i izvor su stresa. Dugotrajna izloženost stresu utječe na zdravlje nastavnika i njegovu sposobnost da kvalitetno ostvaruje nastavu što utječe i na same učenike. U razvijenim zemljama prisutan je i trend napuštanja nastavničke profesije, što su potvrdila brojna istraživanja. Bitno je koristiti različite strategije suočavanja sa stresom. Nastavnik treba biti svjestan sebe, svog poučavanja i stresa s kojim se susreće. Također i društvo i stručnjaci trebaju više cijeniti nastavnički posao i pomoći im. Samo nastavnik koji je zadovoljan svojim poslom može pozitivno utjecati na učenika i njegov razvoj.
Keywords
nastavnički stres; izvori stresa; posljedice; strategije suočavanja
Hrčak ID:
234866
URI
https://hrcak.srce.hr/234866
Publication date:
21.12.2018.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.376
*