Skip to the main content

Conference paper

ŠKOLSKI SUSTAV I (MULTIKUKULTURALNI) IDENTITET – PRIMJER BELGIJE

Mario Vasilj ; University of Mostar


Full text: croatian pdf 126 Kb

page 473-480

downloads: 693

cite


Abstract

U radu se raspravlja o obrazovnom sustavu i multikulturalnim i multietničkim
identitetima, s posebnim osvrtom na obrazovni sustav Belgije. (Multikulturalni) identiteti
i interesi društva oblikovani su kroz međusobne odnose u određenom (povijesnom) kontekstu.
Taj se odnos jasno zrcali u obrazovnom sustavu koji svojom organizacijskom i sadržajnom
dimenzijom nastoji održavati kulturalni identitet određene zemlje. Ostvarivanje
te važne zadaće relativno je jednostavnije u državama koje su, uvjetno rečeno, etnički monokulturalne
dok je problem kompleksniji u zemljama koje su etnički multikulturalne kao
što je Republika Bosna i Hercegovina. Europsko obrazovanja i obrazovni sustavi, poput Belgije,
nude dobre konceptualne i sadržajne okvire koji mogu poslužiti onim zemljama koje
imaju multietničko stanovništvo odnosno multietničke i multikulturalne identitete. Škola
pomaže učenicima upoznati i u svakodnevnom životu implementirati vrijednosti Belgije, a
posebno vrijednost da su ljudi rođeni slobodni i jednaki u pravima i dužnostima bez obzira
na njihovo društveno i geografsko porijeklo, spol ili vjeru.

Keywords

školski sustav; identitet; multikulturalnost; multietničnost.

Hrčak ID:

234906

URI

https://hrcak.srce.hr/234906

Publication date:

4.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.217 *