Lawyer, Vol. 53 No. 105, 2019.
Professional paper
Hrvatska pravnoklinička iskustva u svjetlu dobrih europskih praksi
Barbara Bilić
orcid.org/0000-0003-4405-7052
; Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Tena Čupić
orcid.org/0000-0002-6188-3375
; Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Janko Havaš
; Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U dinamičnom globaliziranom svijetu, uloga obrazovanja pratiti je takve brze promjene i prilagoditi nastavne sadržaje tako da se studentu omogući stjecanje znanja i vještina potrebnih za rad u struci. Jedan od načina unapređenja izobrazbe studenata prava autori ovog rada vide u kliničkom pravnom obrazovanju. Pravne klinike oblik su praktične nastave u kojoj fokus nije na teorijskim sadržajima, već studenti imaju priliku izučavati pravo tako što pod nadzorom mentora timskim radom rješavaju pravne probleme, a pritom često i pružaju pravnu pomoć građanima. U ovome radu prikazan je razvoj kliničkog pravnog obrazovanja, analizirano je u kojoj mjeri sudjelovanje u radu pravnih klinika studenta prava osposobljava za budući profesionalni rad i svakodnevni život, a problematizirana je i društvena uloga pravnih klinika. Cilj je ovog rada ispitati organizacijske karakteristike hrvatskih pravnokliničkih programa te na temelju rezultata provedenog istraživanja i primjera dobrih europskih kliničkih praksi postaviti model pravne klinike koji bi studentima omogućio najvišu razinu kvalitete stjecanja praktičnog znanja.
Keywords
kliničko pravno obrazovanje; pravne klinike
Hrčak ID:
235495
URI
Publication date:
27.9.2019.
Visits: 1.530 *