Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.29.1.01
Predviđanje rodnih razlika u školskom uspjehu i socijalnoj prihvaćenosti: uloga odgode zadovoljstva
Zdenka Brebrić
orcid.org/0000-0002-2152-1329
; Faculty of Teacher Education, Zagreb
Tajana Ljubin Golub
orcid.org/0000-0002-6396-0389
; Faculty of Teacher Education, Zagreb
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Faculty of Teacher Education, Zagreb
Abstract
Cilj istraživanja bio je ispitati predviđa li odgađanje
zadovoljstva mjereno u dobi od 6 godina kasniji školski
uspjeh i socijalnu prihvaćenost u osnovnoj školi, povrh
mentalnih sposobnosti. Ispitana je i uloga roda u ovom
odnosu. U istraživanju je sudjelovalo 99 djevojčica i 120
dječaka četvrtog, petog i šestog razreda osnovne škole.
Istraživanje je bilo longitudinalnoga tipa u dvije točke, pri
čemu su kognitivne sposobnosti i odgoda zadovoljstva
mjereni u dobi od šest godina, dok su mjere akademskoga
postignuća (opći uspjeh, ocjena iz hrvatskoga jezika, ocjena
iz matematike) i socijalna prihvaćenost mjerena
sociometrijskim testom prikupljene u drugoj točki, u dobi
između 10. i 12. godine. Potvrđeno je da odgoda
zadovoljstva, osim kognitivne zrelosti, predviđa kasniji školski
uspjeh i socijalnu prihvaćenost u osnovnoj školi, ali u većoj
mjeri za dječake nego za djevojčice. Također, odgoda
zadovoljstva bila je medijator u odnosu između roda i sve 4
zavisne varijable. Rodne razlike u socijalnoj prihvaćenosti,
ocjenama iz hrvatskoga jezika i matematike bile su
djelomično, a u općem uspjehu potpuno, posredovane
rodnim razlikama u odgodi zadovoljstva mjerenoj u
predškolskoj dobi.
Keywords
akademsko postignuće; odgoda zadovoljstva; osnovna škola; samoregulacija; socijalna prihvaćenost
Hrčak ID:
235745
URI
Publication date:
16.3.2020.
Visits: 2.796 *