Skip to the main content

Preliminary communication

Internet kao novi kanal komunikacije, prodaje i distribucije za segment mladih potrošača

Vatroslav Škare orcid id orcid.org/0000-0002-0541-4187 ; Faculty of Economics & Business


Full text: croatian pdf 569 Kb

page 29-40

downloads: 4.634

cite


Abstract

Marketinško određenje Interneta ogleda se kroz brojna istraživanja o njegovim marketinškim mogućnostima. Autori Internet promatraju kao tržište (marketspace) na kojemu se odvijaju razmjene tradicionalnih, ali i novih vrijednosti, poput digitalnih proizvoda i potpuno novih usluga. Internet pruža podršku gotovo svim vidovima poslovanja poduzeća i može se primjenjivati kod svih elemenata marketinškog miksa.
Predmet rada je prihvaćenost Interneta kao novog kanala komunikacije, prodaje i distribucije za segment mladih potrošača. Istraživanje je provedeno u siječnju 2006. godine te je obuhvatilo 869 studenata s 9 fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Studentska populacija predstavlja dio ukupne populacije koji u izrazito velikoj mjeri prihvaća korištenje Interneta te je nesumnjivo važan segment za aktivnosti internetskog marketinga. Istraživanje navika u korištenju Interneta u studentske populacije važno je iz nekoliko razloga: studenti su potrošači; studenti završnih godina uskoro će postati mladi zaposleni profesionalci koji će imati vlastita primanja (te će se vrijednosti njihove potrošnje značajno povećati); studenti završnih godina bit će u bliskoj budućnosti oni zaposlenici u poduzećima koji će, između ostalog, odlučivati o provedbi poslovnih aktivnosti putem Interneta.
Prema rezultatima istraživanja, studentska populacija aktivno koristi Internet, i to prije svega kao komunikacijski kanal. Prihvaćenost Interneta kao mjesta transakcije je niska, ali je prihvaćenost za korištenja usluga znatno viša u odnosu na kupovinu opipljivih proizvoda. Studentska populacija korištenje Interneta smatra jednostavnim, a ne postoji značajna razlika u percepciji složenosti njegova korištenja između studenata iz različitih znanstvenih područja. Percepcija složenosti kupovine proizvoda odnosno korištenja usluga pod utjecajem je iskustva kupovanja proizvoda odnosno korištenja usluga putem Interneta. Prema rezultatima istraživanja, potencijal Interneta kao novog kanala prodaje proizvoda je nizak. S druge strane, studentska populacija percipira puno veću važnost Interneta kao novog kanala prodaje i distribucije usluga.

Keywords

internetski marketing; studentska populacija; prihvaćenost interneta

Hrčak ID:

21979

URI

https://hrcak.srce.hr/21979

Publication date:

1.12.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 11.296 *