Skip to the main content

Conference paper

Interaktivna marketinška komunikacija: pregled literature

Goran Vlašić orcid id orcid.org/0000-0001-5690-930X ; Faculty of Economics & Business


Full text: croatian pdf 5.270 Kb

page 25-40

downloads: 1.153

cite


Abstract

Marketinška komunikacija predstavlja jedan od temeljnih elemenata marketinškog miksa. Do 1980-tih godina poduzeća su svaki element miksa marketinške komunikacije tretirali zasebno uz daleko najveća ulaganja u tradicionalno oglašavanje. Osim razloga unutar samog poduzeća vrlo veliki utjecaj na ovakvo stanje imale su marketinške agencije koje su na osnovi provizije najbolje zarađivale upravo od oglašavanja putem tradicionalnih medija (TV, radio, novine). Tek se sredinom 1980-tih počelo integrirati elemente marketinške komunikacije poduzeća u cjelovitu komunikacijsku strategiju , no koja još uvijek ne uspostavlja interakciju s potrošačima već obuhvaća jednostranu komunikaciju prema njima. Tijekom 1990-tih godina poduzeća su počela uočavati potrebu interaktivne komunikacije i uspostavljanja dugoročnih personaliziranih odnosa s potrošačima. Na taj način poduzeća su osiguravala osobniju povezanost s potrošačima. Intenzivan razvoj interaktivnih tehnologija osigurao je mogućnost jednostavnog dvosmjernog komuniciranja s potrošačima i praćenja podataka o njima u cilju personalizacije same komunikacije što je trend koji se očekuje i u buduće. Interaktivna marketinška komunikacija, dakle, postala je trend razvoja marketinške komunikacije gdje svaki potrošač postaje pojedinac s kojim poduzeće uspostavlja personalizirani odnos. Ona postavlja komunikacijski model koji nema pošiljatelja i primatelja već dva 'komunikatora' koji svojevoljno uspostavljaju komunikaciju na obostranu korist. Cilj rada je sistematizirati i integrirati svjetske spoznaje o interaktivnoj marketinškoj komunikaciji, njezinim značajkama, temeljima i budućim izazovima.

Keywords

interaktivna marketinška komunikacija; marketinška komunikacija; mediji; dvosmjernost komunikacije

Hrčak ID:

21987

URI

https://hrcak.srce.hr/21987

Publication date:

1.12.2005.

Article data in other languages: english

Visits: 4.279 *