Market-Tržište, Vol. 17 No. 1-2, 2005.
Conference paper
Marka kao element opstanka na tržištu
Tihomir Vranešević
; Faculty of Economics & Business
Miroslav Mandić
orcid.org/0000-0001-6118-6687
; Faculty of Economics & Business
Abstract
Rad opisuje praktičan primjer povezivanja malih proizvođača oko zajedničke marke proizvoda pod imenom "Samoborska salama". Uslijed sve veće prisutnosti kako inozemne tako i domaće konkurencije sve veći broj tvrtki se odlučuje na neki od oblika povezivanja, odnosno savezništva. Savezništva su karakteristična za dinamične, razvojno orijentirane i prije svega rizične industrije. No, rijetke su djelatnosti koje su lišene navedenog fenomena, tako isti nije zaobišao niti one najmanje. Posebnost rada je u tome što prikazuje koristan i primjenjiv model zajedničkog nastupa na tržištu malih obiteljskih proizvođača. U sve većoj tržišnoj otvorenosti i svakodnevnom brisanju granica globalizacija drastično mijenja tržišne uvjete. Tako ne iznenađuje stalni porast različitih oblika povezivanja, udruživanja i općenito savezništva tvrtki. U takvoj tržišnoj utakmici naglašena je opasnost gubitka vlastitog identiteta. Model opisan u radu pokazuje brojne prednosti koje nastup na tržištu pod zajedničkom markom može pružiti. Rad jasno pokazuje da su tvrtke koje su se odlučile za tržišni nastup pod jedinstvenom, zajedničkom makom osigurale do tada upitan opstanak na tržištu, poboljšale svoj konkurentski položaj te su ostvarile brojne sinergijske efekte. Kombiniranjem resursa svih tvrtki u izgradnji jedinstvene marke proizvoda "Samoborske salame" ostvarene su brojne dodatne vrijednosti. Osim dodane vrijednosti kao rezultata zajedničke i jedinstvene marke proizvoda ključan element za opstanak tvrtki je diferencijacija koja je ostvarena primjenom navedenog modela.
Keywords
marka proizvoda; dodana vrijednost; diferencijacija; povezivanja; strateški savezi
Hrčak ID:
21991
URI
Publication date:
1.12.2005.
Visits: 2.218 *