Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15291/magistra.2959

Karijerni centri: podrška studentima u upravljanju karijerom

Vilma Kotlar


Full text: croatian pdf 110 Kb

downloads: 712

cite


Abstract

Osnivanje karijernih centara u javnim visokoobrazovnim ustanovama u Hrvatskoj u značajnom je porastu u proteklih nekoliko godina. Poticaj toj praksi bila je Strategija cjeloživotnoga profesionalnog usmjeravanja (CPU) i razvoja karijere 2016. – 2020., koju je donijela Vlada Republike Hrvatske, kao i razni oblici neformalnog stručnog usavršavanja za karijerne savjetnike, koji su potom uslijedili u organizaciji Agencije za znanost i visoko obrazovanje ili postali dostupni putem Euroguidance mreže (europska mreža nacionalnih centara za podršku profesionalnom usmjeravanju) čiji je član nacionalni Euroguidance centar koji djeluje u okviru hrvatske Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Među stručnjacima za pitanja karijere prevladava stajalište da je karijeru potrebno kontinuirano usmjeravati te po potrebi preusmjeravati i nanovo oblikovati. Za upravljanje karijerom potrebne su vještine koje treba stjecati tijekom školovanja, kako bi se nakon završetka školovanja lakše i brže pronalazilo radno mjesto. Međutim, suvremeno dinamično tržište rada, gotovo da više ne poznaje radno mjesto za cijeli život, zbog čega nam je potrebno cjeloživotno profesionalno stručno usavršavanje, a time i kontinuirana podrška i usmjeravanje, koje u sustavu visokog obrazovanju trebaju osigurati karijerni centri. Iz tog razloga potrebno je ojačati postojeće karijerne centre i formirati ih gdje nedostaju, pri čemu je potrebno osigurati stalna radna mjesta jer visoka učilišta ne mogu dugoročno planirati uspostavljanje i razvoj karijernih centara oslanjajući se na volontere i zaposlenike privremeno ili djelomično zaposlenih na projektima.

Keywords

karijera, karijerni centri, cjeloživotno profesionalno usmjeravanje, vještine upravljanja karijerom

Hrčak ID:

238344

URI

https://hrcak.srce.hr/238344

Publication date:

1.4.2020.

Visits: 1.613 *