Skip to the main content

Conference paper

Zavičajna zbirka kao promotor kulturnog turizma

Ksenija Kesegi-Krstin ; Ugostiteljsko-turistička škola, Knjižnica


Full text: croatian pdf 1.229 Kb

page 141-154

downloads: 323

cite


Abstract

Rad će predstaviti provedene aktivnosti nastale u projektu U Ossiku slovima Ivana Martina Divalda čiji su ciljevi bili: oživjeti zavičajnu zbirku Ivana Martina Divalda i promovirati Osijek kao odredište kulturnog turizma, postaviti spomen ploču na zgradu prve svjetovne tiskare i pokrenuti inicijativu „opisnog naziva“ ulica na primjeru¨ Ivan Martin Divald, prvi svjetovni tiskar,18. stoljeće. Radi zahtjevne procedure izmjene naziva ulica, zadnji cilj nije ostvaren. Ivan Martin Divald je povijesna osoba čija ostavština privlači pažnju kako domaćih stanovnika, tako i putnika namjernika. Projekt je rezultat sudjelovanja u programu Jačanje kompetencija strukovnih zanimanja za turizam, čiji je organizator Ministarstvo turizma.

Odgovarajući na zahtjeve natječaja, provedene su razne aktivnosti koje su rezultirale izradom edukativnih materijala, turističkih proizvoda i postavljanjem spomen ploče na kuću u kojoj je djelovala Divaldova tiskara. Istražujući kulturnu povijest svoga grada i njegove znamenite osobe, školski knjižničar pruža odgovore na pitanja: kako knjižnice/knjižničari mogu biti promotori kulturno-povijesne baštine i može li zavičajna zbirka biti turistički zanimljiv proizvod? Školska knjižnica sastavni je dio obrazovnog procesa stoga poslovi školskog knjižničara obuhvaćaju: odgojno-obrazovni rad, stručne knjižničarske poslove, kulturnu i javnu djelatnost i stručno usavršavanje. U ovom slučaju naglasak je na korelacijskom pristupu drugim predmetima, kulturnoj i javnoj djelatnosti, povezivanju s institucijama lokalne zajednice te promociji škole.

Keywords

Zavičajna zbirka, kulturno-povijesna baština, kulturni turizam, kulturna i javna djelatnost školske knjižnice

Hrčak ID:

239621

URI

https://hrcak.srce.hr/239621

Publication date:

22.5.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 852 *