Acta turistica, Vol. 32 No. 1, 2020.
Original scientific paper
https://doi.org/10.22598/at/2020.32.1.75
UTJECAJI IDENTITETA DESTINACIJE NA ZADOVOLJSTVO I NAMJERE PONAŠANJA: SLUČAJ PAMUKKALE – HIERAPOLIS
Lütfi Atay
; Canakkale University Faculty of Tourism, Turkey
Serkan Türkmen
orcid.org/0000-0002-0921-6102
; Canakkale University Faculty of Tourism, Turkey,
Mustafa Carus
Abstract
Jedan od glavnih elemenata tržišne marke koji razlikuje neku lokaciju od svojih konkurenata je identitet destinacije. Cilj ovog istraživanja je identificirati učinke identiteta destinacije na zadovoljstvo turista i namjere ponašanja na primjeru Pamukkala, jednog od vodećih centara kulturne baštine i turizma u Turskoj. Podaci za istraživanje dobiveni su osobnim anketiranjem prigodnog uzorka od 350 turista koji su odsjeli u hotelima na lokaciji Pamukkale-Hierapolis od travnja do lipnja 2018. godine, a na dobivenim podacima provedene su faktorska i regresijska analiza. Rezultati istraživanja ukazuju na to da percipirani identitet destinacije ima četiri dimenzije: vrsnu profinjenost, prirodnu radost, iskrenost i krševitost, što je sve pozitivno utjecalo na lojalnost i namjere ponašanja posjetitelja. Ovo istraživanje potvrdilo je da pozitivna percepcija identiteta destinacije ima vrlo važnu ulogu u povećanju zadovoljstva destinacijom i u predviđanju budućeg ponašanja turista za destinaciju koju posjećuju.
Keywords
identitet destinacije; zadovoljstvo destinacijom; namjere ponašanja
Hrčak ID:
240521
URI
Publication date:
30.6.2020.
Visits: 2.160 *