Atti, Vol. XLI No. 1, 2011.
Original scientific paper
David Di Paoli Paulovich
; Trieste
Abstract
U ovom se doprinosu, nakon nekoliko uvodnih napomena o
usmenoj tradiciji patrijar{ijskog pjevanja, kojeg je tako definirao Istranin
Babudri 1911., daje slika vi{estrukih razloga (op}ih i posebnih, kao npr.
migracija prema Furlaniji ili egzodus prema Istri) koji su doveli, po~ev{i
od akvilejskog pokrajinskog koncila iz 1596. pa gotovo sve do dana{njih
dana, do postupnog napu{tanja latinskog repertoara patrijar{ijske matrice
iz Akvileje u biskupijama isto~nog Jadrana, posebno se osvrnuv{i na Veneto,
Furlaniju, Istru i Dalmaciju. Autor isti~e kao glavne uzgredne razloge krize
repertoara novi kontekst cecilijanskog reformatorskog pokreta sakralne
glazbe s kraja 19. stolje}a, izdanje novih liturgijskih knjiga gregorijanskog
pjevanja, predlaganje nove jednoglasne i vi{eglasne sakralne glazbe
cecilijanske izrade u okvirima novih glazbenih ustanova nastalih u Istri u
drugoj polovici 19. stolje}a, postepeni nestanak bratov{tina nakon
Napoleonovih reformi, te pojednostavljeno tuma~enje liturgijske reforme
odre|ene na drugom Vatikanskom koncilu. Obja{njava, zatim, slu~ajeve
napu{tanja repertoara u Venetu, Furlaniji i u ve}im istarskim i kvarnerskim
sredinama, te sada{nje pre‘ivljavanje u odre|enim izvedbama, sugeriraju}i
mo‘ebitno ponovno kori{tenje u okviru redovnog rimskog obreda, te isti~u}i
kako u raspravi o sakralnoj glazbi na po~etku 20. stolje}a isto~na obala
Jadrana nije bila na marginama, ve} u srcu europskih kulturnih previranja.
Keywords
Hrčak ID:
241860
URI
Publication date:
8.6.2012.
Visits: 1.950 *