Skip to the main content

Original scientific paper

David Di Paoli Paulovich ; Trieste


Full text: italian pdf 5.908 Kb

page 131-181

downloads: 653

cite


Abstract

Anticki napjevi, dijelovi
pjevane inise za pokojne (Matutinum i Laudes Defunctorum)
svojstveni monodijskoj sakralnoj glazbenoj tradiciji Venecijanske
patriarsije, ovdje su po prvi puta smjesteni u povijesni i obredni
kontekst, analizirani i transkribirani, i to onako kako ih usmeno
prenose clanovi Bratovstine Gospe od sedam zalosti pri crkvi Sv.
Joba u Veneciji, posljednji cuvari veé zamrlog liturgijsko-muzickog
obicaja, a koji je ne tako davno bio veoma rasiren i u crkvama po
Istri i Dalmaciji. Takozvano patrijarsko pjevanje, kojemu se veé od
prvih godina dvadesetog stoljeéa zestoko protivila gregorijanska
reforma, svakako je znalo na jednak naCin obuhvatiti i povezati
narode, cak i ako su govorili razliCitim jezicima, u krséansko-katolickom
vjerskom obredu, onakvom kakav se stoljeéima odr:lavao u
Mletackoj Republici. Ono je postupno iskorijenjeno u crkvama u
Veneciji, Istri i Dalmaciji i danas mozda jos zivi samo u sjeéanju
vrlo malog broja starih ljudi. Ove melodije otete zaboravu imaju
slicnosti sa istarskima i dalmatinskima, te dijelom popunjavaju
prazninu koja je karakterizirala liturgijsku venecijansku glazbenu
tradiciju u pogledu liturgijskih recitativa, s obzirom na to da do nas
nisu stigli anticki izvori koji bi potvrdivali njezine melodije, a koje
su se vjerojatno prenosile kroz liturgijsku praksu iskljucivo usmenom
predajom.

Keywords

Hrčak ID:

242560

URI

https://hrcak.srce.hr/242560

Publication date:

20.6.2003.

Article data in other languages: italian

Visits: 1.284 *