Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2020-8-2-02

ISTRAŽIVANJE BRANDA KORIŠTENJEM ANALIZE TEKSTA I KONTEKSTA

Sara Slamić Tarade ; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 3.973 Kb

page 74-82

downloads: 519

cite


Abstract

U ovom radu prikazala sam proces modeliranja teme (topics modeling) zasnovan na alatima za analizu tekstualnih sadržaja primjenom obrade prirodnog jezika za potrebe komunikacije u odnosima s javnosti ili marketingu. U radu su obrađene osnovne karakteristike analize teksta i konteksta primjenom algoritama strojnog učenja i obrade prirodnog jezika na tekstualnim sadržajima skinutih sa web stranica tehnikom web „grebanja“. Korištenjem odgovarajućih programskih alata napravila sam analizu pojavnosti i važnosti ključnih pojmova vezan uz brandove sportske obuće. Slikovito sam prikazala proces obrade navedenih sadržaja i rezultate koji su dobiveni provedenom analizom. Rezultati pokazuju da je moguće bez ikakvog prethodnog označavanja teksta dobiti informacije o kojim temama se radi vezanim za brandove i u kojem kontekstu. Prikazana metodologija istraživanja omogućuje da obradom velike količine tekstualnih sadržaja iz raznih digitalnih izvora automatiziranim postupkom dođemo do korisnih informacija o značaju brandova od interesa.

Keywords

analiza teksta; NLP metode; brand; algoritmi

Hrčak ID:

243886

URI

https://hrcak.srce.hr/243886

Publication date:

15.9.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.700 *