Polytechnic and design, Vol. 8 No. 2, 2020.
Professional paper
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2020-8-2-02
ISTRAŽIVANJE BRANDA KORIŠTENJEM ANALIZE TEKSTA I KONTEKSTA
Sara Slamić Tarade
; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia
Abstract
U ovom radu prikazala sam proces modeliranja teme (topics modeling) zasnovan na alatima za analizu tekstualnih sadržaja primjenom obrade prirodnog jezika za potrebe komunikacije u odnosima s javnosti ili marketingu. U radu su obrađene osnovne karakteristike analize teksta i konteksta primjenom algoritama strojnog učenja i obrade prirodnog jezika na tekstualnim sadržajima skinutih sa web stranica tehnikom web „grebanja“. Korištenjem odgovarajućih programskih alata napravila sam analizu pojavnosti i važnosti ključnih pojmova vezan uz brandove sportske obuće. Slikovito sam prikazala proces obrade navedenih sadržaja i rezultate koji su dobiveni provedenom analizom. Rezultati pokazuju da je moguće bez ikakvog prethodnog označavanja teksta dobiti informacije o kojim temama se radi vezanim za brandove i u kojem kontekstu. Prikazana metodologija istraživanja omogućuje da obradom velike količine tekstualnih sadržaja iz raznih digitalnih izvora automatiziranim postupkom dođemo do korisnih informacija o značaju brandova od interesa.
Keywords
analiza teksta; NLP metode; brand; algoritmi
Hrčak ID:
243886
URI
Publication date:
15.9.2020.
Visits: 1.700 *