Skip to the main content

Review article

Odgojno djelovanje suvremene škole: izazovi i mogućnosti za religiozni odgoj

Ružica Razum orcid id orcid.org/0000-0002-8215-8404 ; Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 256 Kb

page 857-880

downloads: 15.050

cite


Abstract

U ovome članku polazi se od problemskih pitanja vezanih uz promjene koje se događaju u školskim odgojno-obrazovnim sustavima u Europi, osobito u Hrvatskoj. Tema odgoja posvuda je aktualna. Mnogi upozoravaju na opću krizu odgoja i vrijednosti na kojima se temelji suvremeno društvo i koja se u velikoj mjeri odražava na krizu odgoja unutar školskog sustava. U prvom dijelu članka, ističući temeljnu ulogu obrazovanja u osobnom i društvenom životu, definiraju se dva temeljna smjera razvoja suvremene škole, koji se naziru u pozadini rasprava o školi u Hrvatskoj. U drugome dijelu formulirana su neka relevantna problemska pitanja koja utječu na odgojnu djelatnost škole. Posebno se naglašava važnost cjelovitog odgoja, osobito odgoja koji promiče duhovni i moralni razvoj. U trećemu se dijelu problematizira pitanje vrijednosti i odgojnih ciljeva suvremene škole. Polazeći od najnovijih hrvatskih dokumenata, predlažu su i elaboriraju neki temeljni odgojni ciljevi. U definiranju tih ciljeva ističu se izazovi i mogućnosti koje ta odgojna djelatnost škole pruža religioznom odgoju.

Keywords

obrazovanje; odgoj; društvo znanja; vrijednosti; odgojni ciljevi; religiozni odgoj

Hrčak ID:

22539

URI

https://hrcak.srce.hr/22539

Publication date:

25.2.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 18.310 *