Skip to the main content

Original scientific paper

Stavovi studenata pedagogije o autoritetu nastavnika

Marija Krešić orcid id orcid.org/0000-0001-7042-9070 ; Department of pedagogy, The Faculty of Science and Education, University of Mostar
Tanja Zelenika orcid id orcid.org/0000-0002-8288-086X ; Department of pedagogy, The Faculty of Science and Education, University of Mostar
Tina Vekić ; Department of pedagogy, The Faculty of Science and Education, University of Mostar


Full text: croatian PDF 214 Kb

downloads: 1.006

cite


Abstract

Autoritet je ključno profesionalno i osobno obilježje nastavnika. Nastavnik treba znati upravljati i voditi razredne i školske aktivnosti, biti stručnjak iz nastavnoga predmeta koji poučava, koristiti primjerene metode poučavanja, iskazivati razumijevanje prema svakom učeniku, a pritom imati i pozitivan utjecaj na učenike. U suvremenoj se pedagoškoj literaturi taj pojam sve rjeđe koristi. Promjene u odgoju i obrazovanju koje naglašavaju autonomiju učenika i stvaranje pogodnoga ozračja za učenje dovele su do narušavanja autoriteta nastavnika u razredu.

Cilj je rada razmotriti stavove studenata pedagogije o autoritetu nastavnika u suvremenom pristupu odgoju i obrazovanju, otkriti njegove karakteristike i eventualne promjene tradicionalnoga shvaćanja autoriteta. U istraživanju su sudjelovali studenti pedagogije, a provedeno je  upitnikom otvorenoga tipa u kojemu su studenti iskazivali mišljenje o autoritetu nastavnika u učionici, obilježjima i značenju autoriteta. Rezultati su pokazali da studenti pedagogije autoritet nastavnika povezuju s tradicionalnim oblikom autoriteta, dajući mu  obilježja relacijskoga autoriteta, tj. u velikoj ga mjeri povezuju s odnosom nastavnika i učenika.

Keywords

autoritet nastavnika, profesionalna obilježja suvremenoga nastavnika, vrste autoriteta nastavnika.

Hrčak ID:

245065

URI

https://hrcak.srce.hr/245065

Publication date:

16.9.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.017 *